ابراهیم شکیبا در گفتگو با تابناک:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به رفت و آمد‌های عید نوروز آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کرمانشاه رو به افزایش است و در هفته‌های آتی با آمار نسبتا بیشتری مواجه خواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷ 30 March 2021

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار داشت: با توجه به هشدارهایی که درباره موج چهارم کرونا اعلام شد، تعداد بیماران کرونایی در استان کرمانشاه رو به افزایش است.

وی افزود: ابتلا به ویروس کرونا در حال حاضر از نوع جهش یافته انگلیسی است یعنی بیش از نیمی از بیماران کرونایی به ویروس جهش یافته آن مبتلا شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه افزایش کنونی مبتلایان به بیماری کرونا ناشی از رفت و آمدهای پیش از عید نوروز است، تصریح کرد: تا هفته های آتی آثار دید و بازدید ها و مسافرت های ایام عید نیز خود را نشان می دهد و آمار مبتلایان به شدت افزایش خواهد یافت.

این مسئول با بیان اینکه وضعیت کنونی کرمانشاه نارنجی است، یادآور شد: نکته حائز اهمیت این است که مردم استفاده از ماسک را حتما لحاظ کنند این امر می تواند از انتشار ویروس جلوگیری کند.

شکیبا تاکید کرد: استفاده از ماسک بسیار حیاتی است و مردم باید اهمیت ویژه ای برای آن قائل شوند، اگر 95 درصد مردم از این صلاح مهم استفاده کنند، چرخه انتقال ویروس کرونا متوقف می شود، استفاده از پروتکل های بهداشتی همچنان تنها راه مواجهه با کرونای ویروس است. 

 
 
 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار