مردم هم در طول یکسال گذشته سختی ها ومحدودیت های زیادی را متحمل شده اند ،کرونا شرایط بسیار سختی را بر آنان تحمیل کرد ،نشاط و سرزندگی را آنان گرفت وبه جایش یاس،دلمردگی و نگرانی هدیه کرد . طبیعی است پس از یکسال تحمل چنین شرایطی ،مردم به سمت نشاط و رهایی از قید وبندها ومحدودیت ها متمایل شوند.
کد خبر: ۹۵۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳ 31 March 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::آتش پیک جدیدکرونا در استان ایلام در حال گُر گرفتن است ، دوشهرستان دهلران آبدانان در وضعیت قرمز ونارنجی و شهرستان های ایلام و دره شهر در آستانه تبدیل شدن به وضعیت نارنجی قرار دارند .

این درحالیست که چنین وضعیتی  در میان تعطیلات نوروزی شکل گرفته است ،بسیاری از مردم به دامن طبیعت زده ،چادر بر افراشته وبساط مهمانیها ودورهمی ها هم حسابی داغ داغ است .به رسم یک عادت، بسیاری از جوانها هم مراسم جشن خود را به این روزها موکول کرده اند.

مردم هم در طول یکسال گذشته سختی ها ومحدودیت های زیادی را متحمل شده اند ،کرونا شرایط بسیار سختی را بر آنان تحمیل کرد ،نشاط و سرزندگی را آنان گرفت وبه جایش یاس،دلمردگی و نگرانی هدیه کرد . طبیعی است پس از یکسال تحمل چنین شرایطی ،مردم به سمت نشاط و رهایی از قید وبندها ومحدودیت ها متمایل شوند.

هم تحمل مردم بسیار کم شده ،هم اینکه مسئولین از ابزار لازم برای تحمیل دوباره محدودیت ها بر آنان ناتوان شده اند .همه اینها را می دانیم ،درک می کنیم ،اما مردم خوب اما باید بدانند با وجود تمامی حقی که برایشان قایل هستیم ،اما حفظ سلامت وجان آنان همواره در اولویت قرار دارد .

به هرحال در طول یکسال گذشته همراهی مردم وپای کاری بودن رسانه ها وفعالین اجتماعی شرایط بسیار موثری را برای عبور از پیک های متعدد کرونا فراهم کرد ،چیزی که الان نگران کننده است عدم همراهی مردم است ،مردم دیگر تمایلی برای همراه شدن وعبور از شرایط جاری نشان نمی دهند ،همین موضوع باعث تشدید نگرانی ها شده است.

الان دهلران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد ،بیمارستان کوچک این شهر وکادر درمان محدود آن  از ظرفیت لازم برای مواجهه شدن با این حجم گسترده از مبتلایان به کرونا برخوردار نیست ،بقیه شهرستان های جنوبی و مرکز استان هم در وضعیتی نزدیک به دهلران قرار دارند.

باور کنید اگر مردم ما خودشان پای کار نیاینند وهمراه نشوند از دست کسی کاری ساخته نیست ،اگر تمامی بیمارستان های سطح استان را هم به بیماران کرونایی اختصاص دهند بازهم کفایت نخواهد کرد ،بدیهی است در چنین شرایطی یک فاجعه انسانی رخ خواهد داد.

مردم ما باید درک کنند که در آستانه این فاجعه انسانی قرار داریم ،کلید و ابزار عبور عبور از این شرایط هم تنها در دست خود مردم قرار دارد .اگر مردم نخواهند ،اگر مردم به توصیه ها گوش فرا ندهند ،اگر با ساده اندیشی از کنار مقوله شیوع پیک جدید کرونا عبور کنند ،قطعا کار سخت ومشکل خواهد شد.

بنابراین مردم عزیز باید به این نکته اهتمام داشته باشند که کسی مخالف شادی ونشاط آنان نیست ،طبیعت گردی ،دورهمی و لذت بردن از بهار زیبای ایلام نه تنها حق ما ایلامی ها بلکه حق تمامی مردم ایران است .اما شرایط حساسی پیش روی ما قرار دارد و این شرایط باعث شده تا باردیگر از مردم بخواهیم همچون بهار سال گذشته همراهی کنند تا بتوانیم به سلامت از این پیک جدید کرونا عبور کنیم .

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۲
اگه آتش کرونا گره چرا فردا نمازجمعه تو تمام استان دایره،
کرونا فقط با تجمعات مردمی مشکل داره با انتخابات ،صف مرغ،نمازجمعه کاری نداره ،چقدر فهمیدس این ویروس،
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
کاشکی خبرنگاران از سیزده بدر شش دار عکس تهیه می کردند بدترین و بیشترین تجمعات انسانی آنهم در چند متری و همه بدون ماسک و با چاشنی رقص و پایکوبی در یک محدوده بیش از هز نفر!!!
نماز جمعه و این قبیل مراسمات واقعاً با ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بوده است. الکی قضاوت نکنید. مثل دهه محرم پارسال منظم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار