رکورد تعداد مبتلایان روزانه به کرونا در لارستان بار دیگر با شناسایی 121 بیمار جدید شکسته شد.
کد خبر: ۹۵۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۱ 01 April 2021

تابناک فارس به نقل زا فارس:از ابتدای سال جدید تاکنون آمار ثبت شده از مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشکده علوم پزشکی لارستان نمودار رو به رشدی را نشان می‌دهد که شوربختانه طی چند روز اخیر تعداد افراد ابتلا شده به ویروس کرونا به شدت افزایش یافته و موجب نگرانی مسوولان شده است.

بنا به آخرین آمار منتشر شده، طی ۲۴ ساعت اخیر تست کرونای ۱۲۱ نفر در شهرستان‌های لارستان، خنج و اوز مثبت اعلام شده که این آمار از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا تا به امروز بی‌سابقه بوده و رکورد جدیدی به ثبت رسید.

هر چند خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته مورد فوتی گزارش نشده است اما شمار افراد بستری شده در بیمارستان‌های لار، اوز و خنج ۳۱ نفر است و از این تعداد وضعیت هشت بیمار نامناسب و به دستگاه تنفس مصنوعی متصل‌اند.

شمار بهبودیافتگان کرونایی از ابتدا تاکنون در لارستان، خنج و اوز هفت هزار و ۵۱۶ نفر و تعداد جان‌باختگان ۱۷۳ نفر است.

در پی رشد روزافزون تعداد مبتلایان به کرونا در جنوب فارس معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی لارستان نسبت به احتمال شیوع گسترده کرونای جهش یافته انگلیسی در این منطقه هشدار داد و گفت: آمار موارد ثبت شده از کرونا و همچنین افزایش بستری‌های آن رقم قابل توجهی است که به احتمال زیاد در هفته های جدید نیز این روند صعودی خواهد بود.

وحید یگانه با اشاره به آغاز فصل گرما و روشن شدن متمادی کولرهای گازی و اسپلیت در منازل، افزود: با توجه به تجربه تابستان گذشته و وضعیت کنونی گسترش بیماری، انتظار می رود در صورت عدم تهویه مناسب منازل، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، با موج چهارم این بیماری در لارستان، خنج و اوز روبرو شویم.

وی با ابراز تاسف از اینکه تمام موارد مثبت شناسایی شده در منطقه از نوع جهش یافته است و با توجه به انتقال سریع این ویروس نسبت به نوع قبلی آن، عمده شلوغی ها در بازارهای بزرگ از جمله مجتمع تجاری نگین و بازار بزرگ لارستان باشد، تصریح کرد: از متولیان امر می خواهیم تا با اقدام به موقع و کنترل شرایط در حوزه فعالیت خود، از بروز بحران جدید جلوگیری کنند.

همچنین در این‌خصوص رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان با ابراز نگرانی از روند مبتلایان به کرونا در مناطق و بخش‌های مختلف زیرمجموعه این دانشکده، اظهار داشت: ظرف یک هفته گذشته تاکنون آمار مبتلایان و بستری‌ها در برخی مناطق از جمله بخش های بیرم، جویم و بنارویه لارستان به شدت افزایش یافته و ادامه این روند در اواخر فروردین و حتی اردیبهشت‌ماه را سخت‌تر و بحرانی‌تر خواهد کرد.

بهزاد رضائی با بیان اینکه تغییر شرایط موجود و بیم اوج گیری کرونای انگلیسی در یک هفته گذشته متولیان امر و کادر خسته بهداشت و درمان را نگران و مضطرب کرده است، ادامه داد: ازدحام و شلوغی جمعیت این روزها در سطح شهر و بازار در شهرهای قدیم و جدید لار به شدت افزایش یافته و تاسف بارتر آنکه میزان استفاده از ماسک از سوی شهروندان و حتی خود بازاریان و کسبه نیز تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش داشته است.

وی با تأکید بر اینکه به دلیل مسئولیتی که در قبال سلامتی مردم داریم ناچاریم در صورت عدم همراهی مردم، اصناف و بازاریان از هفته آینده میزان محدودیت‌ها افزایش پیدا کند، تصریح کرد: ارتباط شهر جویم با سایر شهرستان‌های استان فارس و نیز بخش‌ها و شهرهای دیگر لارستان و حتی روستاهای تابعه تا اطلاع بعدی قطع شده و محدودیت های شدید کرونایی در این منطقه در حال انجام است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی لارستان اضافه کرد: با بررسی های انجام شده و دلایل اصلی در افزایش میزان مبتلایان همواره رابطه معناداری بین تغییر رفتار مردم با این موضوع وجود داشته و هر گاه شرایط برای عادی انگاری ها و جدی نگرفتن خطر این ویروس فراهم شده اوج گیری آن و شمار مبتلایان نیز به همان میزان افزایش یافته است.

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار