مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام:
شنبه زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: 103 فقره کارت شناسایی در طول سال 99 برای صنعتگران ایلامی صادر شده است.
کد خبر: ۹۵۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰ 02 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام عنوان کرد: فعالیت این هنرمندان در رشته‌های گلیم ساده و گلیم نقش برجسته، جاجیم‌بافی و همچنین رشته‌های دارای قابلیت‌های اشتغال‌زایی و مزیت‌دار مانند معرق چوب، نقاشی روی سفال، حصیربافی و سایر رشته فعالیت‌های رایج در استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام اظهار داشت: کارت شناسایی برای دارندگان مدارک دانشگاهی صنایع‌دستی، کسانی که صنایع‌دستی شغل دوم آنهاست، پیشکسوتان صنایع‌دستی و افرادی که در کارگاه‌های صنایع‌دستی فعالیت‌های جانبی دارند، صادر می‌شود.

شنبه‌زاده تصریح کرد: حفظ صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی، ایجاد اشتغال پایدار و سامان‌دهی هنرمندان این استان، تولید و توسعه صنایع‌دستی از دیگر مزایا و اهداف صدور کارت شناسایی برای هنرمندان استان است.

وی افزود: در استان ایلام بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع‌دستی در ۱۲۲ کارگاه فعال به صورت رسمی فعالیت می‌کنند که بیش از نیمی از آن‌ها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار