معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: افزون بر ۶۰ درصد مبتلایان به کرونا در این منطقه از نوع ویروس انگلیسی هستند، از این رو رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیش از پیش ضروری است.
کد خبر: ۹۵۲۹۷۲
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۲ 04 April 2021

مهدی دلاوری با تاکید بر قدرت بالای سرایت کرونای انگلیسی و روند افزایشی موارد بستری‌ و سرپایی کرونایی‌های منطقه کاشان در روزهای اخیر افزود: احتمال آلودگی در فضاهای بسته ۸۰ درصد است.

وی تصریح کرد: تداوم رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی در این منطقه وضعیت رنگ‌بندی ماسک را از نارنجی به قرمز تغییر خواهد کرد.

به گفته وی، رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی خدمت‌دهندگان و خدمت‌گیرندگان در استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری در منطقه کاشان از ۷۵ و حتی ۸۰ درصد در برخی روزها به ۴۵ درصد نگران‌کننده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان اظهار داشت: این دانشگاه بر پایه قانون در بازدید مراکز حساس از طریق معاونت بهداشت محیط و حرفه‌ای می‌تواند اخطاریه صادر یا پلمب کند و برخورد در دیگر موارد رعایت ‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی از عهده دانشگاه خارج ‎است و همکاری ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.

وی با یادآوری تلاش بی‌وقفه کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا با ارسال نامه‌ها و ابلاغیه‌ها اضافه‌ کرد: برخورد با رعایت ‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و قطع زنجیره شیوع این ویروس کشنده افزون بر همکاری همه‌جانبه دستگاه‌های دیگر، نیازمند همکاری مضاعف مردم نیز است.

دلاوری یادآور شد: شرایط حساس و ویژه منطقه کاشان در رعایت ‌نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی آمار بستری را سه رقمی کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار