مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام:
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام از انجام سمپاشی و مبارزه با اولین توده ملخ های صحرایی در ۴۵۰ هکتار از اراضی جنوب استان خبر داد.
کد خبر: ۹۵۳۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰ 05 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی بیان داشت: اولین توده ملخ های صحرایی هفته دوم نوروز در مناطق گرمسیری حدفاصل شهرستان های آبدانان و دهلران شناسایی شد و مورد سم پاشی قرار گرفت.

وی گفت: همچنین یک هزار هکتار از اراضی منطقه در شهرستان های گرمسیری مهران، دهلران و آبدانان رصد و پایش شده اند تا در صورت مشاهده مجدد توده های ملخ در سریع ترین زمان مبارزه با آنها صورت بگیرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام اظهار کرد: به خاطر وجود هواپیمای سمپاش در استان و داشتن امکانات مبارزه با این حشره مهاجم، در صورت مشاهده مشکلی برای معدوم سازی آنها وجود ندارد.

بیگی تصریح کرد: اما نکته قابل ذکر اینکه مشکل اصلی برای مهار ملخ های صحرایی، عدم همکاری کشور عراق با فائو و دیگر کشورهای منطقه است چرا که این کشور برنامه ای برای معدوم سازی و مهار این ملخ ها ندارد.

وی یادآور شد: این ملخ ها در بیابان های عراق تخم ریزی و زاد و ولد گسترده کرده و بعد از رسیدن به فاز مهاجرت، برای یافتن غذا و مکان خنک تر به سمت اراضی ایران حرکت می کنند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی ایلام اضافه کرد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی منطقه از جده در کشور عربستان تا بیابان های عراق به گزارش سازمان جهانی فائو درگیر آلودکی ملخ های صحرایی شده است که در صورت عدم مهار به سمت ایران حرکت خواهند کرد.

بیگی یادآور شد: هرچند بخش هایی از استان های بوشهر، خوزستان و ایلام به این آفت مهاجم آلوده شده بود اما با مهار و معدوم سازی توده اول در حال حاضر هیچ منطقه آلوده ای در کشور وجود ندارد.

وی افزود: اما باتوجه به عدم همکاری عراق با فائو در مهار ملخ های صحرایی، تمام مناطق مستعد پذیرش ملخ های صحرایی در داخل استان ایلام به طور دائمی رصد و پایش می شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار