مدیر کل ثبت احوال استان ایلام:
مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: در سال ۹۹ در مجموع بیش از ۳۲ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده و مراحل تکمیل ثبت نام حدود ۲۷ هزار نفر افراد بالای ۱۵ سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند به پایان رسیده است.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵ 06 April 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدمحمدعلی تقوی با بیان اینکه طی سال گذشته در استان ایلام نسبت ثبت پنج واقعه ازدواج یک واقعه طلاق ثبت شده است، اظهار داشت: میانگین سن ازدواج در استان و در سال ۹۹ برای زوج ۳۱ سال و زوجه ۲۶ سال بوده و میانگین سن طلاق هم برای مردان ۳۷ سال و برای زنان ۳۲ سال ثبت گردیده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام بیان کرد: هرچند در استان ایلام طی سال گذشته ازدواج‌ها ۹.۵ درصد افزایش داشته ولی متاسفانه با افزایش ۹.۴ درصدی طلاق در استان مواجه بوده‌ایم.

وی در خصوص فراوانی نام‌های ثبت شده در استان ایلام افزود: اسم‌های اول انتخابی والدین برای فرزندان متولد شده تقریباً در زمره اسامی مذهبی بوده که به ترتیب امیرعلی، حسین، آراد، امیرحسین و علی بوده و فراوانی پنج نام اول دختران در استان به ترتیب رستا، آوا، فاتما، آوین و زهرا بوده است.

ثبت ۷۸۱۷ واقعه ولادت در ایلام

نقوی اضافه کرد: سال گذشته هفت هزار و ۸۱۷ واقعه ولادت و سه هزار و ۴۷۲ رویداد فوت در استان به ثبت رسیده که از تعداد کل ولادت‌های ثبت شده ۵۲ درصد مربوط به نوزادان پسر و ۴۸ درصد نیز نوزاد دختر بوده است.

وی گفت: در سال ۹۹ ولادت‌های ثبت شده استان حدود ۹ درصد کاهش داشته است.

او ادامه داد: همچنین از تعداد کل فوت‌های ثبت شده در استان سال گذشته حدود ۶۰ درصد مرد و ۴۰ درصد زن است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام تصریح کرد: ۹۹.۷۶ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روزه و ۹۹.۲۱ درصد فوتی‌ها در مهلت قانونی ۱۰ روز پس از فوت در ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.

تقوی یادآور شد: در ۱۲ ماهه سال گذشته در هر شبانه روز به طور متوسط ۲۱ نوزاد در استان متولد شده است.

مدیرکل ثبت احوال ایلام عنوان کرد: در سال ۹۹ در مجموع بیش از ۳۲ هزار شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده و مراحل تکمیل ثبت نام حدود ۲۷ هزار نفر افراد بالای ۱۵ سال و واجد شرایط دریافت کارت هوشمند به پایان رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم ثبت نام افراد باقیمانده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به پایان برسد و کارت تمامی کسانی که ثبت نام کرده‌اند در سال جاری صادر و تحول داده شود.

۱۳ شناسنامه برای فرزندان حاصل ازدواج زنان با مردان خارجی صادر می‌شود

تقوی در خصوص اقدامات و هماهنگی‌های صورت گرفته برای اجرای قانون جدید تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی نیز گفت: استانداری ایلام تاکنون برای تعداد زیادی از خانواده این فرزندان پرونده تشکیل داده که تا پایان سال گذشته پرونده ۱۳ نفر نهایی و برای صدور شناسنامه به اداره ثبت احوال مرکز استان ارسال شده که در نهایت برای فرزندان حاصل این ازدواج‌ها شناسنامه صادر و تحویل داده شد.

مدیرکل ثبت احوال ایلام در پایان بیان داشت: مراحل اولیه تشکیل پرونده متقاضیان در استانداری انجام می‌شود که در صورت تکمیل پرونده این افراد و ارسال به ثبت احوال سریعاً شناسنامه صادر خواهد شد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار