با خیز بلند موج چهارم کرونا در کشور علی الخصوص استان ایلام و اکثر شهرستان های آن شاهد چالش زیادی در خصوص نبود امکانات و کمبود نیروهای درمانی در برخی از شهرستان های استان علی الخصوص دهلران هستیم .
کد خبر: ۹۵۳۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ 06 April 2021

تابناک ایلام، مجتبی کاور :: با خیز بلند موج چهارم کرونا در کشور علی الخصوص استان ایلام و اکثر شهرستان های آن شاهد چالش زیادی در خصوص نبود امکانات و کمبود نیروهای درمانی در برخی از شهرستان های استان علی الخصوص دهلران هستیم .

چرا که ازدحام و ترافیک بستری ها در موج چهارم سبب شده که اکثر کادر درمان خسته شوند این در حالی است که نبود دستگاه تشخیصی ( سی تی اسکن )نیز مشکلاتی برای مردم بخصوص بیماران با شرایط حاد به وجود و مبتلایان به کرونا در شهرهای همجوار سرگردان شوند ، سرگردانی که خود می تواند زنگ خطر برای گسترش این بیماری به شهرهای دیگر در پی داشته باشد.

شهرستان دهلران یکی از شهرستان های استان است که قبل از نوروز زنگ خطر و شرایط قرمز آن اعلام شد ولی عدم توجه مسئولان و دستگاه های مرتبط در خصوص هشدار تا جایی پیش رفت که استاندار ایلام به شهرستان دهلران سفر و میدانی از این شهرستان بازدید و دستورات لازم در خصوص کنترل وضعیت صادر کرد که مهترین آن ایجاد قرارگاه کرونا در بخش دشت عباس دهلران که یکی از مناطق بحرانی و خطرناک شناسایی شده بود اما سرعت انتشار و عدم توجه مردم به پروتکل های بهداشتی و برپایی مراسمات با جمعیت بالا و تردد به استان خوزستان باعث شد که قرارگاه کرونا دشت عباس هم کاری از پیش نبرد و همچنان خطر همه گیری کرونا در این بخش را تهدید می کند .

عدم توجه دستگاه های عضو ستاد کرونا در شهرستان دهلران به مصوبات و اجرایی نشدن برخی از آنها، ساده انگاری مردم سبب شده که ترافیک بستری در بیمارستان شهدا دهلران ایجاد شود به طوری که با تکمیل بخش بستری کرونا مسئولان بیمارستان به ناچار بخش دیگری از بیمارستان شهدا را برای بستری بیمارن بد حال ایجاد کنند که اگر روند به این گونه پیش برود قطعا شاهد بحران در این شهرستان خواهیم شد .

در حالی همه کشور های جهان در حال واکسینه کردن شهروندان خود در مقابل این بیماری هستند که مسئولان کشور ماهر بار، با وعده های پر تکرار و شعاری خود امید کاذب به مردم می دهند وبه گفته حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت تا کنون ۵۹۰ هزار نفر در ایران واکسن کرونا دریافت کرده اند که این آمار خود بیانگر واقعیت عدم توجه مسئولان کشور که خود را واکسینه کرده اند به سلامت مردم عادی است !

به راستی چرا باید مردم تاوان اشتباهات و مسیر های شکست خورده مسئولان را بدهند ؟ چرا باید متولدین دهه شصت مجرد بمانند و دنبال شغل باشند ؟ چرا باید فقر ، طلاق ، خودکشی ، دگر کشی و خوشونت های اجتماعی در جامعه ما رور به روز بیشتر شوند ؟ چرا باید سفر مردم کوچک ، فقر طبقاتی روز به روز در جامعه بیشتر از گذشته شود ؟

آیا وقت آن نرسیده که مسئولان کشور برای سوالات پاسخگوی مردم باشند! مگر نه خود را خدمت گزار مردم قلمدار می کند ! مردم که در همه مناسبت ها و فراز نشیب ها در کنار مسئولان بودند و هستند آیا وقت آن نرسیده که بعداز 40سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی مردم اندکی رفاه مالی و اجتماعی داشته باشند ؟ تاکی باید مردم در صفوف در هم تنیده مرغ ، برنج وروغن و... باشند !

آقایان مسئول ! مردم امروز در سخت ترین شرایط در حال زندگی که نه مرگ تدریجی هستند تا دیر نشده فکری به حال انباشت مشکلات مردم کنید چرا که بیکاری ، مشکلات اقتصادی ، فقر و تبعیض ، اعتیاد ، و... امید به زندگی در مردم کاهش داده است و حال بیماری کرونا که همه مرزها را در نوردیده است و کشور ها در حال واکسینه کردن شهروندان خود هستند شما هم با عملیاتی کردن وعده های خود زمینه واکسناسیون عمومی را در کشور شروع کنید چرا که شهروندان هم همانند مسئولان حق حیات دارند امید است مسئولان به جان وسلامت عمومی شهروندان توجه جدی کنند و عملیاتی کار کنید نه شعاری چرا که همه مردم از شعارها خسته شدند ./م

بیشتر بخوانید :

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار