رئیس پلیس راه خوزستان گفت: ۸۰ درصد کارکنان اداراتی که تعطیل هستند در مراسم، مناطق گردشگری دزفول و جاهای دیگر هستند و در خانه نمانده‌اند و از طرفی نیز کار مردم با همان ۱۰ درصد نیرو باید انجام شود.
کد خبر: ۹۵۳۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۹ 06 April 2021

سرهنگ رضا دولتشاهی در نشست قرارگاه نظارتی و عملیاتی ستاد استانی مدیریت کرونا که امروز (۱۷ فروردین‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، با اشاره به اعمال محدودیت‌های تردد، اظهار کرد: در ایام اعمال محدودیت‌ها با توجه به اینکه بخش زیادی از کارکنان ادارات خوزستان و اهواز، غیربومی و از شهرهای دیگر استان هستند، ترددها انجام می‌شد و نسبت به سال گذشته، افزایش ۳۵ درصدی تردد را داشتیم اما نسبت به یک سال قبل از آن، کاهش ۵۰ درصدی تردد را داشته‌ایم.

وی افزود: البته مقایسه تردد سال با سال گذشته صحیح نیست زیرا سال گذشته استان خوزستان کاملا قرنطینه بوده است.

رئیس پلیس راه خوزستان بیان کرد: روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه وضعیت خوبی از نظر تردد داشتیم و محورها تقریبا خلوت بود اما در برخی جاها مثلا در جنگل‌ها رعایت نشد.

وی افزود: مشکل ما ادارات نیز هستند. این همه گفتیم تجمع نشود اما ۱۲ فروردین‌ماه یک همایش استانی در اهواز برگزار شد و همه با نامه هیات نظارت، تردد کردند.

دولتشاهی بیان کرد: اگر قرار است هر چه ستاد ملی مقابله با کرونا بگوید ما اجرا کنیم، ستاد استانی محلی برای اعراب ندارد اما اگر قرار است بر اساس وضعیت استان خوزستان، مصوبات بومی‌سازی شوند باید برنامه‌ریزی شود. در حال حاضر همین که وضعیت قرمز اعلام می‌شود ترددها محدود، فعالیت ادارت با کارکنان کمتر و کسبه تعطیل می‌شوند.

وی افزود: با این کار، افرادی که قانونی در حال کار هستند باید کسب و کار خود را تعطیل و دستفروشی کنند و کار غیرقانونی و غیر مجاز را اشاعه داده‌ایم. اکنون دستفروشان حتی وارد جاده‌ها شده‌اند و هیچ نظارتی بر آن‌ها نمی‌شود و هر ارگانی تقصیر را به گردن دیگری می‌اندازد.

رئیس پلیس راه خوزستان گفت: ۸۰ درصد کارکنان اداراتی که تعطیل هستند در مراسم، مناطق گردشگری دزفول و جاهای دیگر هستند و در خانه نمانده‌اند و از طرفی نیز کار مردم با همان ۱۰ درصد نیرو باید انجام شود.

دولتشاهی بیان کرد: بنابراین به جای فعالیت ادارت با یک‌سوم ظرفیت، باید ساعت فعالیت ادارت با سه شیفت انجام دهیم نه اینکه نیروها را رها کنیم و دنبال تفریح بروند. به جای تعطیلی کسبه نیز پروتکل‌های بهداشتی باید سفت و سخت اجرا شوند.

وی ادامه داد: کل نیروهای پلیس را برای اعمال محدودیت تردد، بسیج می‌کنیم اما به ۹۹ درصد افراد باید مجوز تردد دهیم پس باید جلوی تردد چه کسی را بگیریم؟ با این کارها تنها نیرو، مستهلک می‌شود. برای اینکه مشکلات موجود را گردن حوزه‌های دیگر بیندازیم، این محدودیت‌ها تعریف شده‌اند.

رئیس پلیس راه خوزستان تصریح کرد: اکنون در رهگشا ۳ تا ۴ کیلومتر صف خودرو داریم و باید کار این افراد انجام شود.

دولتشاهی با بیان اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا نمی‌داند دارد چه کار می‌کند و در کشور چندگانه‌گی وجود دارد، افزود: باید افراد دارای تخصص، بررسی جامعی انجام دهند و تصمیمات درستی اتخاذ شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار