تنها راه ساده در اختیار مردم  برای عبور از شرایط سخت جاری ،رعایت توصیه نامه های پیشگیرانه است ،توصیه هایی از جنس ممانعت از دورهمی ها ،قید نشست ها،دید وبازدید ها ومراسمات شادی وعزا ودر راس آن استفاده مداوم از ماسک و پرهیز از دست دادن است.
کد خبر: ۹۵۳۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۳ 08 April 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::چند روزیست که کشوروارد پیک چهارم  کرونا شده است ،دراین بین استان ایلام از حیث میزان بستری های کرونایی رتبه سوم کشور را آن خود کرده است.طبق آمار اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ،آمار مبتلایان روند صعودی به خود گرفته ودر صورت استمرار این روند، باید منتظر روزهای سخت وسیاهی برای استان باشیم.

در حالیکه برخی مسائل غیر ضرور مانع از دسترسی مردم گرفتار شده در بین چرخ های نزاع بی حاصل سیاسی به واکسن کرونا شده است ،باید گفت که مسئولین به جز جلسه گرفتن و مصوب کردن های بی نتیجه ،در راستای صیانت از سلامت مردم کشور هیچ اقدام درستی نمی کنند ،بنابراین به مصداق ضرب المثل " کس نخارد پشت من جز ناخن انگشت  من" خود مردم باید مراقب سلامت خود باشند.

تنها راه ساده در اختیار مردم  برای عبور از شرایط سخت جاری ،رعایت توصیه نامه های پیشگیرانه است ،توصیه هایی از جنس ممانعت از دورهمی ها ،قید نشست ها،دید وبازدید ها ومراسمات شادی وعزا ودر راس آن استفاده مداوم از ماسک و پرهیز از دست دادن است.

البته ستاد کرونا هم باید بداند که با جلسات بدون خروجی کرونا کنترل نمی شود ،مگر غیر از این است که براساس مصوبه ستاد کرونا ،مشاغل ردیف 2،3،4 باید تعطیل می شدند ،کافیست سری به مرکز شهر ایلام بزنید تا وضعیت اجرای مصوبات دستتان بیاید! گویا زور اصناف و کمیته های اجرایی ستاد کرونا فقط به فلافل فروشی ها می رسد. 

تمامی مشاغل در سطح شهر فعال هستند ،پاساژها با ومجتمع های فروش به روال عادی به فعالیت ادامه می دهند ،پیاده راه طالقانی وسعدی شمالی وجنوبی هم مثل گذشته مملو از جمعیت بی تفاوت نسبت به مخاطرات پیک اخیر کروناست .

نیروهای انتظامی در ورودی و خروجی های شهر ستانها مستقرند و بی هیج مانعی ،خودروهای غیر بومی در سطح شهرستان ها تردد می کنند .تنها کاری که از عوامل انتظامی بر می آید ،صرفا وصرفا جریمه کردن است ،جریمه ای که درآن لحظه هیچ تاثیر در روند ترددها نخواهد داشت .

درکل باید گفت ؛ همه امور جنبه رفع تکلیفی و ظاهر فریبی به خود گرفته است ،به جای سخت گیری برای مقابله و دلسوزی برای قطع زنجیره ابتلای کرونا ،مسئولین دستگاههای مختلف در شهرستانها صرفا به خاطر نمایش حضور وگرفتن چند قطعه عکس و ارایه گزارش عملکرد به مافوق ،حضور غیر موثری دارند .

با ادامه راهی که این عزیزان در پیش گرفته اند ،نباید انتظار داشت که به زودی کرونا دست از سر مردم بر می دارد ،با شرایطی که کشور ما دارد و لج بازی سیاسی وتوهماتی که فضای جمجمه تصمیم گیران کشور را فرا گرفته است ،کرونا همچنان مهمان ما خواهد بود. بنابراین باید خود مردم مراقب سلامت خودشان باشند .

می دانیم در حوزه اقتصادی مردم مشکل دارند ،در صورتیکه مشاغل تعطیل شود کسی به فکر کسبه نیست و با بدهی ها و اجاره های سنگین تلنبار شده مواجهه خواهند شد ،قطعا با یک کیسه برنج وچند بسته ماکارونی و روغن ،مشکل مالی کسبه حل نمی شود ،اما واقعا چه باید کرد ؟! بی تفاوتی وساده انگاری کرونا وهمکاری نکردن مردم واصناف می تواند مشکل آفرین شود و بازهم این مردمند که قربانی خواهند شد !

مردم خوب ما ،کسبه وبازاریان ،صاحبان مشاغلی که فعالیت آنها مستلزم حضور مردم است ،چند روزی را همکاری کنید ،باور کنید آنانیکه آن بالا صرفا دستور می دهند ،مردم پایین را با مختصات زندگی خودشان مقایسه می کنند ،درکی از شرایط و حال و روز مردم واصناف ندارند ،خودشان واکسینه شده اند !بنابراین تنها کسی که می تواند ناجی سلامت مردم باشد ،خود مردمند !پس خواهشا همکاری کنید تا سالم بمانید !بیایید خودمان به خودمان رحم کنیم!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار