تابناک کرمانشاه گزارش می‌دهد:
شهرستان سنقر و کلیایی باز هم در وضعیت قرمز قرار گرفت و آمار مبتلایان در این شهرستان رو به افزایش است، عادی انگاری و بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی در ایام نوروز عامل اصلی تشدید شیوع ویروس کویید ١٩ در این شهرستان است.
کد خبر: ۹۵۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 09 April 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه؛ سنقروکلیایی از جمله شهرستان‌هایی است که آمار مهاجرت معکوس آن بالا بوده و مهاجران عمدتا در ایام تعطیلات برای گذران اوقات فراغت خود به این شهرستان سفر می‌کنند.

جمعیت سنقروکلیایی در تمامی ایام تعطیل سال خصوصا در ایام نوروز به صورت پلکانی افزایش می‌یابد و با توجه به شیوع کرونا که از نگرانی جدی مسئولان استان و شهرستان است، همچنین هشدار‌هایی که در این زمینه داده شد، اما با بی توجهی برخی، ازدیاد در رفت و آمد‌ها و ورود به شهرستان سنقر و کلیایی، آمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان به حالت صعودی درآمد.

از ابتدای شیوع ویروس کووید۱۹ سنقروکلیایی در وضعیت قرمز قرار داشت که با تدابیر اتخاذ شده و همکاری مردم در پایان سال گذشته وضعیت بهبود یافت که مجددا عادی انگاری‌ها و بی توجهی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، اکنون آمار مبتلایان روند افزایشی یافته است.

در خصوص روند شیوع ویروس کویید ١٩ در سنقر و کلیایی با رییس ستاد مدیریت کرونای شهرستان به گفتگو پرداختیم، غلامرضا مرتضوی با اعلام اینکه سنقر و کلیایی بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی در وضعیت قرمز قرار دارد، اظهار داشت: با توجه به ابلاغ دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا تمامی محدودیت‌های ابلاغی در مناطق قرمز به تبع آن در شهرستان سنقروکلیایی نیز اعمال گردیده و فعالیت گروه‌های شغلی شهرستان نیز بر اساس دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا خواهد بود.

وی افزود: بر اساس اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا مقررات وضع شده در حکم قانون است و ضمن آنکه عموم مسئولان و مردم موظف به تبعیت از آن هستند، همه دستگاه‌های اجرایی نیز در اجرا و تحقق عملی آن باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی با بیان اینکه اجرای این طرح به یقین با هدف صیانت از سلامت مردم اجرا می‌شود تصریح کرد: کلیه مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به جز مشاغل سطح ١ تعطیل خواهند بود.

این مسئول اضافه کرد: ورود خودرو‌های شخصی با پلاک غیر بومی به شهرستان و خروج خودرو‌های شخصی با پلاک بومی ممنوع است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح در صورت تغییر وضعیت شهر از قرمز به نارنجی، رفع محدودیت‌ها انجام خواهد شد، درغیر این صورت محدودیت‌ها تمدید می‌شود.

مرتضوی با تاکید بر اینکه روند اجرای محدودیت‌های جدید به صورت هوشمند انجام خواهد شد گفت: انتظار می‌رود مردم فهیم شهرستان سنقر و کلیایی در اجرای محدودیت‌ها همکاری داشته و با رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک، و عدم تردد غیر ضروری در بیرون از منزل در راستای سلامت جامعه و بازگشت شهرستان به شرایط عادی یاری گر باشند و امیدواریم با همکاری مردم به زودی از وضعیت قرمز عبور کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار