استاندار گیلان:
استاندار گیلان گفت : در کوتاه‌ترین زمان بیش از ۷۰ درصد مردم استان تحت پوشش اجرای این طرح‌ها قرار گرفتند.
کد خبر: ۹۵۵۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 12 April 2021

 

به گزارش تابناک گیلان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری؛ ارسلان زارع صبح روز دوشنبه در دیدار معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: تحول و اقدامات مناسبی طی یک سال اخیر بویژه پس از شیوع کرونا در حوزه درمان و تجهیزات پزشکی گیلان صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: وفاق، همراهی و انسجام خوبی میان مسئولان استانی در قوای مختلف و همکاری مردم برای مدیریت بیماری وجود دارد.

زارع با اشاره به افزوده شدن تجهیزات به بیمارستان های موجود و تازه تأسیس همچون تالش و لنگرود و تقویت نیروی انسانی شاغل در مراکز درمانی افزود: در انجام همه اقدامات، گام برداشتن برمبنای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا محور بوده است.

نماینده عالی دولت در گیلان به تلاش‌های اجتماعی صورت گرفته در راستای تغییر سبک زندگی مردم متناسب با کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در بسیاری از فصول سال، جزو رده های مطلوب بوده‌ ایم.

استاندار گیلان به وجود وفاق، همدلی، همراهی و انسجام میان مسئولان استانی در قوای مختلف و همکاری مردم اشاره و اضافه کرد: باتوجه به شکل گیری موج جدیدی از بیماری ؛ آمادگی بیمارستان ها و افزایش تخت های بیمارستانی مضاعف شد.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار، با اشاره به تجهیز سریع بیمارستان ها و مراکز درمانی طی سال اخیر و پس از شیوع کرونا اظهار داشت: با وجود دشواری های اقتصادی و همه گیری بیماری، کشورمان در مدیریت کرونا موفق عمل کرده است.

دکتر قاسم جان بابایی با تأکید بر لزوم تغییر سبک زندگی شهروندان متناسب با کرونا، طبق پژوهش های انجام شده، دورهمی و رفت و آمدهای خانوادگی را عامل موثری در انتقال ویروس خواند و تأکید کرد که لازمست همه مردم، به این مهم توجه داشته باشند.

همچنین به گزارش خبرنگار ایرنا ، معاون وزیر بهداشت صبح دوشنبه با حضور در بیمارستان رازی رشت سانتر مرکزی کووید ۱۹ گیلان ضمن خدا قوت به کادر درمان بر ضرورت افزایش تخت های درمانی در بیمارستان رازی مرکز اصلی درمان کووید ۱۹ رشت ، کلینیک های درمانی در بخش های کرونا و ارتقای مراقبت های بالینی ۲۴ ساعته در مراکز درمان این بیماری در گیلان تاکید کرد.

وی همچنین خواستار استقرار تیم کارشناس بیهوشی، پرستار ICU و کارشناس تجهیزات پزشکی بر بالین بیماران کرونایی و حضور چرخشی کادر درمان به صورت مداوم از دیگر تاکیدات معاون درمان در جریان این بازدید سرزده از بیمارستان رازی شد.

هم اکنون شهرستان های رشت، رودسر، املش، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، رودبار، بندرانزلی، صومعه سرا، فومن، تالش، آستارا و خمام در استان گیلان قرمز و سیاهکل، شفت، ماسال و رضوانشهر نیز نارنجی هستند که به سمت قرمز می روند.

گیلان با دو و نیم میلیون نفر جمعیت بعنوان یکی از مراکز تجاری و گردشگری مهم شمال کشور از نخستین استان های درگیر شیوع کرونا در ایران بود.

در تعطیلات عید امسال حدود پنج میلیون گردشگر به استان گیلان سفر کردند.اکنون آمار بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان گیلان از مرز ۸۰۰ نفر گذشته که این آمار در مقایسه با اواخر اسفندماه امسال سه برابر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار