معاون درآمد و امورمشترکین آبفای منطقه ۶ تهران گفت: ١٠ هزار و ١٣١ دستگاه کنتور از کار افتاده با اعتبار ٥٠ میلیارد ریال طی سال ٩٩ در شهرها و روستاهای شهرستان ری تعویض شد.
کد خبر: ۹۵۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 12 April 2021

 

جواد رحمانی اظهار داشت: تعویض کنتورهای از کار افتاده در جهت جلوگیری از هدر رفت آب و نوسازی تاسیسات آب برای خدمت رسانی بهتر انجام شد.

وی با اشاره به ادغام اداره آب روستایی با آبفای منطقه ۶ در سال گذشته، عنوان کرد: هم اکنون این منطقه به عنوان یکی از گسترده ترین مناطق آبفای استان تهران دارای ۲۷۵ هزار و ۳۹۹ مشترک شهری و روستایی است.

رحمانی اضافه کرد: آبفای منطقه ۶ تهران به ۲۴۲هزار و ۴۲۵ مشترک آب درحوزه شهری و ۳۲ هزار و ۹۷۴ مشترک در حوزه روستایی خدمات آبرسانی می دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۸۴ هزار و ۲۷۰ مشترک از خدمات فاضلاب این شرکت بهره مند هستند و درمجموع این شرکت به جمعیتی در حدود ۲ میلیون نفر خدمات رسانی می کند، ادامه داد: ۳ هزار انشعاب جدید آب(۲ هزار و ۶۹۵ انشعاب شهری و ۳۰۵ انشعاب روستایی) و یکهزار و ۵۶۰ انشعاب فاضلاب طی سال گذشته به مردم جنوب تهران واگذار شده است.

۳۲۴ انشعاب غیرمجاز در سال ۹۹ شناسایی و جمع آوری شد

معاون درآمد و امور مشترکین آبفای منطقه۶ (شهرری) در ادامه با بیان اینکه انشعاب های غیرمجاز موجب خسارات زیادی به تاسیسات آبی می شود، بیان داشت: ٣٢٤ انشعاب غیرمجاز در سال ٩٩ در شهرها و روستاهای تخت پوشش این اداره شناسایی و جمع آوری شد.

رحمانی ابراز کرد: با تلاش های صورت گرفته بخش عمده ای از انشعابات کشف شده مجاز و برخی نیز کاملا جمع آوری شده اند.

وی با اشاره به حجم فعالیت ها و خدمات رسانی شرکت آبفای منطقه ۶ به ۲۷۶ هزار مشترک، در سال گذشته، گفت: بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مورد قرائت کنتور در سطح منطقه انجام شده است و تمامی قبوض حاصل از قرائت نیز با حضور ماموران قرائت در درب منزل مشترکان توزیع شد.

۱۴۵ میلیون متر مکعب آب طی سال گذشته توسط مشترکان منطقه ۶ آبفای مصرف شده است

این مسئول در ادامه به افزایش سرانه مصرف مشترکان به دلیل شیوع ویروس کرونا در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: ۱۴۵ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی در سال ۹۹ توسط مشترکان مصرف شده است.

رحمانی یادآور شد: ۱۳۵ میلیون متر مکعب آب در حوزه شهری و ۱۰ میلیون متر مکعب نیز در حوزه روستایی توسط مشترکان مصرف شده است.

وی با تاکید بر ضرورت جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهر ها و نواحی زیر پوشش، افزود: به منظور ارتقای بهداشت محیط، حفظ منابع آب و سلامت شهروندان، از ابتدای سال ۹۹ تا پایان این سال بیش از ۹۲ میلیون متر مکعب فاضلاب جمع آوری و پس از تصفیه به صورت بهداشتی دفع شده است.

به گزارش ایرنا، شرکت آب و فاضلاب منطقه۶ تهران- شهرری، ۲۷۵ هزار و ۳۹۹ مشترک آب شهری و روستایی و ۱۸۴ هزار و ۲۷۰ مشترک فاضلاب در مناطق (۱۵-۱۶-۱۷-۱۹-۲۰) شهرداری تهران و پنج شهر و روستای جنوب تهران شامل شهرهای باقرشهر، کهریزک، حسن آباد، قیام دشت و خاورشهر خدمات رسانی می کند.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار