رئیس‌کل دادگستری استان قم گفت: ناهماهنگی‌های لازم پیرامون محدودیت‌های کرونایی، سبب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 12 April 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی مظفری امروز در دیدار با شهردار قم و مدیران شهری اظهار داشت: شرایط قم در آستانه نوروز و ایام عید، آبی بود و به‌یک‌باره وضعیت قرمز شد که نگرانی‌هایی را به وجود آورد.

رئیس‌کل دادگستری استان قم با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها نیز در این مدت کاهش یافت، افزود: متأسفانه مردم مشکلاتی دارند و بسیاری از افراد نمی‌توانند در منزل بمانند و این ترددها، میزان ابتلا را افزایش داده است.

وی تصریح کرد: از طرفی به نظر می‌رسد ناهماهنگی‌هایی در اعلام محدودیت‌ها به وجود آمد، این ناهماهنگی‌های لازم پیرامون محدودیت‌های کرونایی، سبب بی‌اعتمادی مردم به مسئولان می‌شود و در برخی موارد نیز از آن برداشت‌ها و ذهنیت‌های سیاسی انجام شد.

مظفری با تأکید بر اینکه باید شهروندان را قانع کرد که در این وضعیت شیوع کرونا، در حفظ سلامت خود در خانه بمانند و پروتکل‌ها را رعایت کنند، گفت: تردد در نیمه شعبان در قم بسیار سخت‌گیرانه بود و بسیاری از مراسم‌ها تعطیل شد، هرچند ملاحظات استانی و جغرافیایی در نظر گرفته شد.

وی ناهماهنگی‌ها در برخی اعلام محدودیت‌ها را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: به‌یک‌باره برخی از محدودیت‌ها در شب سیزدهم عید برداشته شد و ناهماهنگی‌هایی را به وجود آورد که خود سبب بدبینی می‌شود و لطمات را وارد می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری استان قم اضافه کرد:جامعه را، اعتماد به مسئولان اداره می‌کند، دراین‌باره باید با مدیریت جامع، سطح اعتماد مردم به مسئولان را بالا ببریم تا مشارکت‌ها افزایش یابد.

مظفری عنوان کرد: قم هرساله در نیمه شعبان دارای جایگاه مهمی است و هرساله میلیون‌ها زائر وارد این شهر و این جمعیت به‌خوبی مدیریت می‌شد، اما شیوع کرونا، این مراسم‌ها را تحت شعاع قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه در روزهای سختی به سرمی‌بریم و کرونا مسئله‌ای ساده نیست خاطرنشان کرد: سال قبل آمار بالایی در مرگ‌ومیر داشتیم، اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند و هماهنگی‌های بهتری صورت بگیرد، از این موج کرونا نیز عبور می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری استان قم اظهار داشت: مردم در این مدت بسیار صبور بودند، باید تلاش شود دستاوردهای قم در رساندن وضعیت به آبی، دوباره تکرار شود و به شرایط خوبی برسیم.

وی با قدردانی از تلاش شهرداری در اداره شهر نیز تصریح کرد: مدیریت شهری منسجم، سبب توسعه و زیبایی شهر می‌شود و در این مدت، تلاش‌های خوبی در اداره شهر اتفاق افتاده است.

 علی‌رغم همه مشکلات، در مدیریت شهری پای‌کار ایستاده‌ایم 

شهردار قم نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به وضعیت قرمز قم، هماهنگی‌های لازم در جهت افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط شهروندان در دستور کار قرار دارد.

سید مرتضی سقائیان نژاد با بیان اینکه علی‌رغم همه مشکلات، در مدیریت شهری و خدمت‌رسانی به شهروندان، پای‌کار ایستاده‌ایم و در جهت توسعه شهر و رفع موانع در تلاشیم افزود: تا شب سیزدهم نوروز، براساس هماهنگی‌های لازم، تمام بوستان‌ها و پارک‌ها در قم بسته بود و به‌یک‌باره در شب سیزدهم ابلاغیه‌ای آمد که پارک‌ها و بوستان‌ها باز شود.

شهردار قم عنوان کرد: در شرایط زرد، محدودیت‌هایی در قم اعمال شد که تأثیر خوبی در کاهش ابتلا داشت، اما برخی از ناهماهنگی‌ها در برداشتن محدودیت‌ها، شرایط قم را قرمز کرد.

وی با تأکید بر اینکه با توجه به وضعیت قرمز قم، محدودیت‌هایی در ماه مبارک رمضان داریم گفت: متأسفانه در بعضی موارد، هماهنگی‌ها میان دستگاه‌های اجرایی، یکنواخت نیست و این امر مشکلاتی را برای مدیریت شهری به وجود می‌آورد.

سقائیان نژاد خاطرنشان کرد: تا شب نیمه شعبان، پارک‌ها و بوستان‌ها بسته بودند، اما مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران باز بود، اما در جهت جلوگیری از حضور مردم این مسیرها بسته شد و بسیاری از شهروندان با پای پیاده به سمت جمکران به راه افتادند.

وی ادامه داد: وقتی وضعیت تردد مردم را در گلوگاه‌ها دیدیم تصمیم گرفتیم برای بازگشت شهروندان، چندین دستگاه اتوبوس حرکت کنند و یک‌به‌یک راه‌ها را بازکردیم تا شهروندان دچار مشکل نشوند.

شهردار قم با تأکید بر اینکه ما آمادگی لازم را داشتیم که به جمعیت قم در نیمه شعبان، سرویس بدهیم یادآور شد: اگر مانع از ورود خودروهای غیربومی می‌شدند و هماهنگی لازم برای تردد مردم مهیا می‌شد وضعیت بهتری داشتیم که این امر نیاز به هماهنگی داشت.

وی تصریح کرد: امیدواریم در تعامل بیشتر با دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری بتوانیم خدمات بهتری را ارائه کنیم و با همراهی شهروندان نیز شرایط قرمز کرونایی نیز به وضعیت آبی تبدیل شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار