استاندار ایلام؛
ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: سند آمایش سرزمین بعنوان نقشه راه توسعه استان در شورای عالی آمایش کشور به تصویب رسید و ابلاغ شد.
کد خبر: ۹۵۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰ 15 April 2021

به گزارش تابناک ایلام، محمد نوذری در نشست مشترک اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان ایلام اظهار داشت: طرح مطالعاتی سند آمایش سرزمین این استان  در سال ۹۶ آغاز و در سال ۹۷ به اتمام رسید.

وی با بیان اینکه این سند در شورای عالی آمایش کشور به تصویب رسیده است، افزود: این سند مهم و راهبردی هم اکنون به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شده است و باید نقشه راه آنان در امور پیش رو باشد.

استاندار ایلام ادامه داد: در تدوین این سند از نظر دانشگاهیان، نخبگان استان و کارشناسان استفاده شده و بالغ بر ۲۵ جلسه در شورای برنامه ریزی و کمیته تخصصی آمایش استان برای آن منظور شده است.

نوذری با اشاره به اینکه سند آمایش سرزمین استان  منطبق بر سند چشم انداز ۲۰ ساله است، اضافه کرد: این سند ۲۵ ساله است و در سال ۱۴۲۴ به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه خطوط توسعه استان در سند آمایش سرزمین ترسیم و مشخص شده است، گفت: برای توسعه متوازن باید تمام برنامه های توسعه ای "کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت" استان ذیل این سند بالادستی تنظیم و اجرا شود.

استاندار ایلام از تخصیص یک هزار میلیارد تومان از اعتبارات سفر معاون رییس جمهوری ‌و رییس سازمان برنامه و بودجه  به استان خبر داد و گفت:  یک هزار و ۳۷۹ میلیارد تومان برای تکمیل ۲۳ پروژه مهم در این سفر اختصاص یافت که از این میزان ۷۳۸ میلیارد ۵۳۲ میلیون تومان تخصیص یافت و ۶۴۰ میلیارد تومان نیز امسال در بودجه ۱۴۰۰ تحقق می یابد.

نوذری تاکید کرد: همچنین در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان نیز برای ۱۷ پروژه جهش تولید استان اختصاص یافت که از این میزان ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تاکنون ابلاغ شده است.

وی افزود: علاوه بر این ۸۵ میلیارد تومان برای تسهیلات مسکن محرومان و ۲۵ میلیارد تومان نیز برای تسهیلات بلاعوض نیز تخصیص یافته است.

نوذری در ادامه از عملکرد موفق استان ایلام در جذب اعتبارات پروژه‌های جهش تولید استان خبر داد و گفت: از یک هزار و ۱۲۹ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی تخصیص یافته در کل کشور، ۸۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم استان ایلام بوده است.

وی یادآور شد: ایلام با هفت دهم درصد جمعیت کشور ۷.۵ درصد اعتبارات پروژه‌های جهش تولید در کشور را جذب کرده و این بدان معناست که این استان توانسته بیش از ۱۰.۵ برای سهم جمعیتی خود اعتبار جذب کند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار