مدیرکل امور عشایری استان سمنان:
مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه مناطق ییلاقی استان دچار خشکسالی شده است، گفت: عدم بارش به موقع و کافی در زمستان ۹۹ عامل این موضوع محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۵۶۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳ 17 April 2021

مناطق ییلاقی استان سمنان دچار خشکسالی شده است/ضرورت تاخیر در کوچ

 

به گزارش تابناک سمنان مراد خادم  درباره مراتع ییلاقی استان سمنان در آستانه کوچ عشایر همزمان با آخر فرودین ماه ۱۴۰۰، بیان کرد: متأسفانه مراتع ییلاقی استان سمنان با خشکسالی روبرو شده و یکی از دلایل آن می‌تواند کاهش بارندگی‌های زمستان ۹۹ باشد.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در پاییز سال گذشته نیز کافی نبوده است، تاکید کرد: رویشگاه‌های مراتع به تازگی در حال سبز شدن هستند و این نشان می‌دهد که مراتع ما درگیر سرما بوده و کمی دیرتر از سال‌های قبل می‌توانند میزبان عشایر باشند.

تأمین غذای دام‌ها از مراتع

مدیرکل امور عشایری استان سمنان با بیان اینکه کوچ بهاره امسال عشایر باید کمی دیرتر انجام شود، گفت: با این کار فرصت خوبی به زمین داده می‌شود تا بتواند رویش بهتری داشته و جبران خشکسالی و کم بارشی شش ماهه دوم سال ۹۹ صورت گیرد که البته این کار به نفع عشایر نیز محسوب می‌شود.

خادم از عشایر خواست تا با شرایط کنونی همراه شوند و افزود: یکی از فواید مطرح شده برای تأخیر انداختن کوچ عشایر استان سمنان حفظ پوشش گیاهی مراتع است و از آنجا که عشایر غذای دام خود را از همین مراتع کسب می‌کنند در نهایت این تأخیر حائز اهمیت محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه بازدیدهای میدانی نشان می‌دهد که علوفه موجود در ییلاقات استان سمنان هم اکنون در مرحله جوانه‌زدن و سر برآوردن از خاک است، ابراز کرد: تأخیر در کوچ بهاره فرصت رشد بهتر مراتع را به این زمین‌ها می‌دهد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: مهر

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار