کد خبر: ۹۵۶۸۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۳ 18 April 2021
 

 

به گزارش تابناک سمنان یکی از دلایل خرید موبایل، مخصوصا موبایل های هوشمند امروزی، سرگرمی است. بر حسب سلیقه شما، کارایی موبایل در زمینه موسیقی برایتان مهم باشد، یعنی صدای خوبی از گوشی‌تان بخواهید. فیلم‌باز باشید و تصویر خوبی بخواهید. به عکاسی علاقه داشته باشید و کیفیت تصاویر برایتان مهم باشد و به دنبال رزولوشن خوبی باشید و در نهایت به بازی های آنلاین و آفلاین که همه جا در دسترستان باشد علاقه داشته باشید. هر کدام از این کاراکترها، کاراکتر شخصیتی شما که باشد بر اساس همان تصمیم شما در زمینه انتخاب برند، مدل و کانفیگ موبایل متفاوت خواهد بود. اما سوالی که همیشه به ذهن ما میرسد این است که آیا نصب بازی و بازی کردن با موبایل به آن آسیب میزند و گوشی را راهی تعمیرگاه می‌کند؟

 

بازی با گوشی موبایل باتری آن را ضعیف می کند

 

یکی از نقات قوت کنسول‌های بازی، ساختار ویژه آنها برای تحمل ساعتها بازی است. باتری موجود در دسته های کنسول تحمل و ظرفیت بالایی دارند. البته فقط هم همان کارایی را دارند. اما در موبایل شما علاوه بر سرگرمی و بازی، فعالیت های دیگری را نیز انجا میدهید، تماس های تلفنی، آنتن یابی گوشی،اتصال به شبکه های مختلف، پیام رسان ها و… در نتیجه انجام چندین فعالیت به صورت همزمان فشار زیادی به باتری موبایل وارد می‌کند.

 

ضعیف شدن پردازشگر موبایل

 

یکی دیگر از قطعاتی که با بازی‌های موبایلی تحت تاثیر قرار می‌گیرد cpu است. سی پی یو وظیفه پردازش تمام دستورات شما را به عهده دارد. تمام فعالیت هایی که توسط موبایل انجام میشود چه آنهایی که می‌بینید و چه آنهایی که در پس زمینه انجام میشوند از ظرفیت cpu شما استفاده می کنند. بازی های موبایلی مخصوصا ازنوع آنلاین آن به cpu فشار مضاعف وارد می کند. این مشکل را خودتان هم حتما در زمان بازی کردن دیده اید، هنگ کردن گوشی، کند شدن بیش از حد و داغ شدن آن همه از نشانه های این است که cpu شما در حال آسیب دیدن است.

استهلاک صفحه نمایش موبایل با بازی

 

پرچمدار ارجاع تعمیر موبایل در تمام تعمیرگاه‌های دنیا، شکستن ال سی دی موبایل است. ضربه خوردگی، پرت شدن از ارتفاع، زمین خوردن، ماندن زیر وسایل سنگین در کیف شما، همگی از دلایل اعلام شده شکستگی ال سی دی گوشی است. البته صفحه نمایش های موبایل های هوشمند کنونی، تکنولوژی‌های مختلفی دارند. صفحه نمایش های ال ای دی، آمو ال ای دی و سوپر آمو ال ای دی از تکنولوژی های جدید صفحه نمایش در موبایل ها هستند. ممکن است با شکستن صفحه نمایش به بخشی از آن مانند گلس آسیب رسیده باشد و ممکن است عمق شکستگی شما را مجبور به تعویض گوشی کند. این را باید یک تعمیرکار موبایل مشخص کند.

صفحه نمایش گوشی شما نیز از قطعاتیست که با روشن بودن مدام آسیب می‌بیند. هر قدر شما زمان بیشتری با گوشی تان بازی می کنید، صفحه نمایش باید بیشتر روشن بماند و در نتیجه میزان انرژی بیشتری مصرف می کند و در نتیجه باتری هم تحت تاثیر قرار میگیرد.

 

چه بازی هایی بیشتر به گوشی آسیب می زنند

 

بازی Call of Duty Mobile یک بازی آنلاین و دسته جمعی است. این بازی در سالهای اخیر طرفداران بسیاری داشته است. اما این بازی به دلیل نیاز به پردازش بالا، استفاده از اینترنت و شبکه یابی و استفاده بالا از گرافیک به مرور گوشی شما را ضعیف می کند و باتری تان به مرور مستهلک می شود. اینجاست که شما به یک تعمیرکار موبایل متخصص برای تعمیر موبایل در محل نیاز پیدا می کنید در شرایطی که گوشی شما آسیب شدیدی دیده است.

بازی PUBG Mobile و بازی Clash of Clans هم از بازی هایی هستند که مانند کال آف دیوتی تمام قطعات سخت افزاری شما را بسیج می کنند تا بازی با کمترین لگ انجام شود.

 

 

برای بازی چه گوشی ای بخریم

اگر بین انتخاب موبایل و کنسول بازی برای اجرای بازی هایتان هستید، بهتر است کنسول بازی را انتخاب کنید. چرا که با قدرت و تخصص بیشتری بازی ها را اجرا خواهد کرد و علاوه بر آن امکانات بسیار متنوعی برای انجام بازی در دسترس شماست.

اما اگر انتخاب شما موبایل است، بهتر است انتخاب شما از بین گوشی های با قدرت پردازش بالا باشد. گوشی هایی که توان پردازش گرافیک های بالا و سرعت بالای پردازش دارند بهترین انتخاب ها برای علاقمندان به بازی هستند.

آنر ۲۰ یکی از گوشی هایی است که پردازشگر بالایی دارد و در دستان شما هم جایگیری خوبی برای بازی خواهد داشت. ویژگی GPU Turboo 3 در پردازنده این گوشی عملکرد خوبی را در بازی برای شما ایجاد میکند. نقطه ضعف این گوشی روشنایی متوسط آن است.

هواوی نوا ۵T هم از گوشی های مناسب برای بازی است. این گوشی هم پردازنده قوی ای دارد، باتری با شارژدهی بسیار بالا و همچنین گرافیک مناسب آن میتواند بازی را برای شما لذت بخش کند.

ردی می ۹ ای شیائومی هم از گوشی هایی است که پردازنده قوی و خوبی برای بازی دارد و همچنین گرفیک مناسب و باتری بساری قوی آن می تواند در انتخاب و تصمیم شما موثر باشد.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: گیمفا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار