مدیرکل ورزش و جوانان استان قم، با اشاره به تعطیلی چندباره باشگاه‌ها و اماکن ورزشی این استان به دلیل شیوع دوباره کرونا گفت: با گذشت بیش از یک سال از شیوع کرونا در کشور، باشگاه های ورزشی متحمل بیشترین خسارت‌ها در این ایام شده‌اند.
کد خبر: ۹۵۶۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 18 April 2021

به گزارش تابناک قم، رسول منعم‌ تاکید کرد: متاسفانه باشگاههای ورزشی بین تمامی صنوف بیشترین آسیب را با شیوع کرونا دیده اند.

وی ادامه داد: با وقوع پیک‌های اولیه شیوع کرونا، تسهیلاتی برای جبران بخشی از این خسارت ها به باشگاه داران،‌مربیان و ورزشکاران تخصیص و پرداخت شد که به دلیل تعطیلی مجدد اماکن ورزشی با شیوع موج جدید کرونا، پیگیری پرداخت تسهیلات بانکی و بخشودگی اجاره اماکن ورزشی مجددا در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: با توجه به اهمیت باشگاه های ورزشی در حفظ و ارتقای سلامت جامعه،‌ باید باشگاه ها جز مشاغل درجه یک قرار گیرند که این موضوع توسط اداره کل ورزش و جوانان استان قم پیگیری می شود.

منعم گفت: بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا، تمامی اماکن ورزشی استان قم از شبه هفته گذشته تعطیل و هرگونه فعالیت در این اماکن تا اطلاع ثانوی ممنوع شده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۸ باشگاه ورزشی به علت عدم اجرای پروتکل‌های بهداشتی و تخطی از قوانین ابلاغ شده توسط اداره کل ورزش و جوانان استان پلمب شدند.

منعم افزود: تمامی اماکن ورزشی اعم از رشته های پر برخورد و یا کم برخورد و همچنین فضاهای سرپوشیده ، روباز و استخرها بنا به مصوبه  ستاد استانی مبارزه با کرونای تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است که انتظار داریم همانگونه که تاکنون جامعه ورزشی استان در همراهی با ستاد استانی مقابله با کرونا نهایت همکاری را داشته، ا این اقدام با شیوع موج جدید این بیماری ادامه داشته باشد..

وی ضمن تاکید بر یکپارچگی اجرا و اعمال قوانین در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و برخورد با متخلفین، عنوان کرد: اجرای قوانین برای تمامی باشگاه ها و اماکن ورزشی الزامیست و تبعیضی بین اماکن ورزشی نخواهد بود.

مدیرکل ورزش و جوانان قم تاکید کرد: به منظور اجرایی شدن این دستورالعمل، ‌نظارت‌ها بر فعالیت اماکن ورزشی استان در روزهای اخیر تشدید شده است.

منعم ادامه داد: در صورت تغییر وضعیت کرونا در استان و ابلاغ آن توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا ، نحوه بازگشایی امکان ورزشی متعاقبا اعلام می‌گردد.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است و درصد استان هایی است که شیوع آن رشد صعودی دارد و دست اندرکاران نسبت به احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی در صورت عدم توجه کافی شهروندان به محدودیت ها، پروتکل‌ها و توصیه های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار