سیر صعودی ابتلا به ویروس کرونا در کشور مستلزم رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی عموم مردم است.
کد خبر: ۹۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۱ 18 April 2021

کرونا در شهرهای استان سمنان جولان می‌دهد/ چرا مردم محدودیت‌های تردد را رعایت نمی‌کنند؟

 

به گزارش تابناک سمنان مسئولان بهداشت و درمان خبر از سیر صعودی ویروس کرونا می دهند و از این سیر فزاینده در استان سمنان نگرانی خود را ابراز کرده اند و بر اساس آنچه استاندار سمنان و روسای علوم پزشکی این استان می گویند هفته های بعدی باید شاهد افزایش آمار ابتلا و بستری ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان باشیم.

یکی از راهکارهای مناسبی که سال گذشته منجر به کاهش آمار ابتلا به کرونا در استان سمنان شد؛ اعمال محدودیت های کرونایی و نظارت دقیق بر روند اجرای آن در سطح استان بود؛ محدودیت هایی که به یکباره در آستانه عید نوروز به حال خود رها شد و پیامدهایی نظیر افزایش ترددهای درون و برون شهری، سفرهای نوروزی و دید و بازدیدها و دورهمی های خانوادگی را به همراه خود داشت.

لزوم رفع نقاط حادثه خیز در جاده های استان سمنان

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راهور استان سمنان اظهار داشت: آمار تصادفات منجر به فوت در سال 99 به نسبت سال 98 با کاهش 38 درصدی مواجه شد و تصادفات منجر به جرح نیز همراه با کاهش 19 درصدی بود.

وی با تأکید بر اینکه وجود نقاط حادثه خیز در جاده های استان سمنان در افزایش آمار تصادفات نقش بسیار مهمی دارد گفت: در حال حاضر 24 نقطه حادثه خیز در استان سمنان شناسایی شده است که رفع آنها در دست پیگیری است.

رئیس پلیس راهور استان سمنان از وجود 6 دوربین پلاک خوان در سمنان و 19 دوربین در شاهرود خبر داد و گفت: 30 دوربین نظارتی در سمنان،37 دوربین در شاهرود، 35 دوربین در دامغان و 8 دوربین در گرمسار فعال است.  

بزرگی با اشاره به اینکه محدودیت های تردد شبانه از ساعت 22 تا سه صبح است اظهار داشت: امسال به منظور اعمال محدودیت تردد در استان جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا12 ایستگاه کنترلی،39 تیم گشتی و 78 نیرو راهبر در نظر گرفته شده است.

امیر بینایی، مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان فرهنگ سازی برای رسیدن به اهداف پیشگیرانه از شیوه ویروس کرونا را بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ممکن است اعمال قانون و جریمه برای اعمال محدودیت جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا موثر باشد اما در بلند مدت ما را دچار واکنش اجتماعی می کند .

وی پیشنهاد داد: پیامک های فرهنگی جایگزین جریمه در زمان اعمال محدودیت های شبانه شود.

منوچهر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان اظهار داشت: رفع نقاط حادثه خیز از جمله وظایف بسیار مهمی است که شهرداری ها باید پیگیر آن باشد و برنامه ای مدون در این زمینه تدوین کنند.

وی از رفع 70 درصدی نقاط حادثه خیز در سطح استان سمنان خبر داد و افزود: حفظ جان مردم از موضوعات مهم در حوزه فعالیت شهرداری ها و مدیریت شهری است.

سوال اینجاست با توجه به تشدید محدودیت های کرونایی چرا مردم این روزها نسبت به رعایت دستورالعمل های بهداشتی و پرهیز از ترددهای غیرضروری بی تفاوت شده اند و با وجود جولان کرونا در سطح شهرهای مختلف استان سمنان و وضعیت قرمز کرونایی اما مردم در خیابان ها بدون توجه به فاصله گذاری های اجتماعی در رفت و آمد هستند و محدودیت های تردد را رعایت نمی کنند؟

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: تسنیم

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار