مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام گفت: گوگرد تولیدی این شرکت در سال گذشته نسبت به سال ماقبل آن هفت درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۵۷۲۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 19 April 2021

به گزارش تابناک ایلام، روح اله نوریان روز دوشنبه اظهار داشت: با وجود شرایط خاص و محدودیت های ناشی از شیوع کرونا، در سالی که توسط مقام معظم رهبری بنام سال "جهش تولید" نامگذاری شده بود با تلاش کارکنان این پالایشگاه ضمن توجه به پایداری تولید، برای تحقق این نامگذاری و افزایش تولید تلاش زیادی شد.

وی افزود: گوگرد تولیدی این پالایشگاه در سال گذشته در بازارهای داخلی به فروش رسیده است که نسبت به سال پیش از آن از لحاظ وزنی و ریالی رشد چشمگیری داشته است. 

 مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: گوگرد تولیدی این شرکت در داخل کشور از سوی خریداران در رینگ داخلی بازار فیزیکی بورس کالا و همچنین به صورت مستقیم از پالایشگاه خریداری می شود.

نوریان اضافه کرد: به واسطه کیفیت بالا و خلوص ۹۹ درصدی گوگرد تولیدی پالایشگاه گاز ایلام، بهترین کاربرد آن برای فرآوری و تولید محصول جدید در مسیر تولید کود بنتونیتی است.

وی با بیان اینکه در سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها برنامه تولید گوگرد بنتونیتی که حاصل آن افزایش کیفیت و تولید محصولات مرغوب کشاورزی و کسب درآمد بیشتر در دست اقدام است، یادآور شد: از موانع مهم رشد و توسعه این صنعت در کشور عدم استقبال سرمایه گذاران در حوزه صنایع پائین دستی و تبدیل و فرآوری گوگرد است که در صورت انجام این مهم کسب ارزش افزوده بالاتر، جلوگیری از خام فروشی و اشتغال زایی از دستاوردهای آن خواهد بود.

پالایشگاه گاز ایلام به‌عنوان تنها پالایشگاه گاز غرب کشور نقش کلیدی در تامین گاز استان ایلام و استان‌های همجوار ایفا می‌کند./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار