مدیرکل مدیریت بحران قم گفت: طی یک سال گذشته ۷۰ میلیارد تومان توسط ستادهای مردمی مبارزه با کرونا به آسیب دیدگان کرونایی و تامین اقلام بهداشتی کمک جمع آوری شده که در بروز بحران های طبیعی و غیرطبیعی در سالهای گذشته بی نظیر بوده است.
کد خبر: ۹۵۷۳۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴ 19 April 2021

به گزارش تابناک قم، محسن اوروجی روز دوشنبه در تشریح دستاوردهای یک سال گذشته این اداره کل، افزود: عمده مصوبات و برنامه‌های اداره کل مدیریت بحران قم در سال گذشته مرتبط با بیماری کرونا بوده که در مجموع بیش از ۹۰ درصد از مصوبات مرتبط با کرونا اجرایی شده‌است.

وی اضافه کرد: در طرح غربالگری کرونا تمام مردم استان غربال و در طرح محله محور شهید سلیمانی نیز بخش زیادی از مردم از خدمات حمایتی و مراقبتی برخوردار شدند.

اوروجی با اشاره به روند تکمیل و افزایش زیرساخت‌های درمانی قم، گفت: بیمارستان مادر به زودی به بهره برداری خواهد رسید و به کمک کادر درمان استان خواهد آمد.

قم از روز هجدهم فروردین‌ماه در نقشه رنگ بندی کرونایی کشور به حالت قرمز درآمده است و درصدر استان هایی است که شیوع آن رشد صعودی دارد و دست اندرکاران به احتمال افزایش موارد ابتلا و فوتی در صورت توجه نکردن کافی شهروندان به محدودیت ها، پروتکل‌ها و توصیه‌های بهداشتی ابراز نگرانی می‌کنند.

 «کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران قم در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: برای جبران بخشی از خسارت های وارده به بخش کشاورزی، بهبود زیرساخت ها و خسارت های حاصل از سیل، تندباد و تگرگ ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به کشاورزان استان پرداخت شد.

اروجی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته ۲۴ میلیارد تومان برای بازسازی مسکن در مناطق شهری و روستایی استان هزینه شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم با اشاره به طرح های حمایتی از بخش کشاورزی استان اضافه کرد: در سال گذشته ۶۳ میلیارد تومان برای استمهال وام کشاورزان قمی در نظر گرفته شده بود.

وی در پایان گفت: ۱۷۶ دوره آموزشی در سال گذشته در این استان برگزار و ۱۰۲ مانور تخصصی توسط دستگاه های اجرایی قم برگزار شده است.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تنهایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی،‌ باغی،‌ دامی و شیلات است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار