سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از پنج برابر شدن مرگ و میر ناشی از کرونا در این استان خبر داد و گفت: تعداد موارد فوتی کرونا روز دوشنبه به ۴۶ نفر رسید درحالیکه در یک ماه گذشته ۹ نفر بود.
کد خبر: ۹۵۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 19 April 2021

آرش نجیمی افزود: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در استان اصفهان با افزایش ناگهانی مواجه شد و از ۳۰ نفر در روز گذشته به ۴۶ نفر رسید و در یک روز ۵۰ درصد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه از ۴۶ مورد فوت شده در استان اصفهان در شبانه روز گذشته ۲۶ مورد ابتلای قطعی به کرونا بود، اظهار داشت: تعداد موارد بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان نیز در روزهای اخیر افزایش چشمگیری یافته و به مرز آستانه تحمل بخش درمان نزدیک شده است.

نجیمی ادامه داد: بیشترین موارد فوتی بر اثر کرونا همچنان افراد بالای ۶۰ سال هستند اما از سایر گروه‌های سنی نیز در میان آنها دیده می‌شود.

نجیمی با اشاره به اینکه درزمان حاضر ۲ هزار و ۳۹۸ بیمار دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان اصفهان بستری هستند درحالیکه این شاخص در یک ماه گذشته یعنی سی ام اسفند ۴۸۵ نفر بود، خاطرنشان کرد: این شاخص در آبان سال گذشته که با موج سوم کرونا مواجه بودیم به ۲ هزار و ۱۲۸ نفر رسید و در فروردین سال جاری این رکورد شکسته شد.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه همه بیمارستان‌های استان درگیر بیماری کووید ۱۹ شدند و ظرفیت بسیاری از آنها در آستانه تکمیل شدن است، اضافه کرد: به‌دلیل تکمیل شدن ظرفیت بیمارستان شهر داران از ورزشگاهی با ظرفیت ۲۰ تخت به‌منظور بستری کردن بیماران نیز استفاده شد.

وی تعداد بیماران بدحال کرونایی بستری در بخش مراقبت های ویژه را ۳۶۵ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در یک ماه گذشته ۶۳ نفر بود و اکنون ۶ برابر شده است.

نجیمی تعداد بیماران جدید بستری در بیمارستان‌ها در شبانه روز گذشته را نیز ۳۶۷ نفر دانست و افزود: از پنج هزار و ۱۳۲ تست کرونا در ۲۴ ساعت اخیر در استان نیز ۲ هزار و ۱۲۷ بیمار قطعی مبتلا به کرونا شناسایی شدند.

وی با بیان اینکه میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در استان اصفهان کمتر از ۶۰ درصد است، تصریح کرد: محدودیت‌های کرونایی در شرایط قرمز استان در حدی که انتظار داریم، نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار