رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: شیب ابتلا به کرونا در شهرستانهای زنجان و ابهر تند است و هنوز مرگ‌های ناشی از این وضعیت در زنجان رخ نداده است و پیش بینی می‌شود این روند طی روزهای آینده خود را نشان دهد.
کد خبر: ۹۵۷۵۴۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵ 20 April 2021

 

دکتر پرویز قزلباش شامگاه دوشنبه در جلسه ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا که به ‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به شمار افزایشی آزمایش های کرونا در استان افزود: درصد مثبت شدن تست های سرپایی و پی سی آر همچنان صعودی است و این موضوع نشان دهنده گردش بالای ویروس و قدرت سرایت پذیری بالای آن است.

وی اضافه کرد: متاسفانه این نوع ویروس جهش یافته خانوادگی و فامیلی افراد را گرفتار کرده و حتی بستری بیمارستان ها نیز به همین طریق بوده و از طرفی میزان مثبت شدن تست ها کرونایی در برخی شهرستان های استان به ۵۰ درصد رسیده است و همچنان نیز افزایشی است.

این مسوول با اشاره به اعمال محدودیت های کرونایی در استان گفت: بطور طبیعی باید آثار این محدودیت ها در ۱۰ تا ۱۴ روز خود را نشان دهد و این در حالی است که چندان ملموس نیست، به دلیل آنکه محدودیت ها بطور جدی رعایت نمی شود که توجه جدی در این خصوص بسیار ضروری است.

وی با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا با شیب ملایمی نسبت به میزان بستری‌ها در کشور و این استان در حال افزایش است، افزود: شیب ملایم فوتی‌ها نباید گول بزند، زیرا میزان مرگ و میرها بعد از گذشت ۲ تا ۳ هفته ممکن است بیشتر خود را نشان دهد.

این مسوول با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان به اشکال مختلف افزایش روند بیماری نمایان است، گفت: به تناسب بستری‌ بیماران کرونایی نیز در شهرستان ابهر، روند صعودی دارد.

رییس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با اشاره به عملکرد خوب تیم مدیریتی کرونا در شهرستان‌های خرم‌دره و ابهر، گفت: موفق‌ترین اقدامات در حوزه درمان سرپایی و بستری موقت در بیمارستان بوعلی‌سینای خرمدره و سپس در بیمارستان‌های امدادی و الغدیر ابهر بوده است.

قزلباش با اشاره به روند افزایشی بیماران کرونایی در شهرستان‌های طارم، سلطانیه، ماه‌نشان و ایجرود نیز خاطرنشان کرد: آخرین وضعیت میانگین شاخص رعایت بهداشت فردی در استان ۸۲.۵ درصد، شاخص استفاده از ماسک ۸۰ درصد و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی ۷۹ درصد اعلام شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار