معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: نصب درب ضد حریق و آسانسور برانکاردبر در ساختمان‌های سطح شهر کرمانشاه الزامی است.
کد خبر: ۹۵۷۵۹۶
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰ 20 April 2021

به گزارش خبرگزاری  تابناک کرمانشاه به نقل از فارس؛بهنام محمدزاده ، اظهار داشت: نصب درب ضد حریق و آسانسور برانکاردبر در ساختمان‌های سطح شهر کرمانشاه الزامی بوده و تمامی شرکت‌های ساختمانی، مالکین، سازندگان و شهروندان باید در صورت الزام به اجرای راه‌های خروج ایمن، فیلتر کردن راه پله، نصب درب ضدحریق و همچنین آسانسور برانکاردبر در زمان صدور پروانه نسبت به اجرای این الزامات اقدام کنند.

وی افزود: طی هماهنگی با مناطق هشت‌گانه شهرداری کرمانشاه جهت بلامانع پایانکار، در صورت عدم رعایت این الزامات مالک و سازنده مکلف به انجام تحلیل‌های دینامیکی رفتار آتش و دود و سایر آنالیزها و طراحی‌های مرتبط در ساختمان، متحمل شدن هزینه‌های اضافی و نصب تجهیزات جایگزین است.

معاون آموزش، ایمنی و پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از دست‌اندکارانتقاضا داریم که نسبت به اجرای تجهیزات ایمنی اعم از درب‌های ضدحریق و آسانسور برانکارد بر منطبق با الزامات ابلاغی در زمان صدور پروانه اقدام کنند.

وی ادامه داد: مسؤولیت عواقب عدم اجرا شامل عدم صدور پایانکار، تقبل هزینه‌های مرتبط با تحلیل دینامیکی و نصب تجهیزات اضافی برعهده مالک و سازندگان متقاضی دریافت پایانکار است.

محمد‌زاده در پایان، اضافه کرد: از دلایل عدم نصب درب‌های ضدحریق می ‌توان به حذف هزینه تهیه درب و همچنین کاهش مساحت پاگرد در راه پله و اضافه کردن این متراژ به واحدهای قابل فروش اشاره کرد که موجب افزایش سود سازندگان، کاهش ایمنی ساختمان و تضییع حقوق ساکنان می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار