مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: تا سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان ایجاد شده است که در بخش راه اندازی بومگردی‌ها دارای رتبه برتر کشوری هستیم.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲ 20 April 2021

 

فریدون فعالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته نیز ۹ اقامتگاه بومگردی به ظرفیت مراکز اقامتی استان کرمان اضافه شد و همچنین ۱۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی بوم‌گردی نیز صادر شده است.

وی با اشاره به تلاش برای ارتقای سطح کیفی بومگردی های استان کرمان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ یک دوره کوتاه مدت گردشگری برای توانمندسازی جوامع محلی با حضور ۳۰ نفر از کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی برپا شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: طی سال ۹۹، تعداد هفت دوره توانمندسازی شاغلین گردشگری و پنج دوره کوتاه مدت گردشگری برگزار شد که در این دوره‌ها به ترتیب ۲۰۵ و ۹۵ نفر از مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری این استان حضور پیدا کردند.

وی ادامه داد: همچنین صدور ۲۱ کارت راهنمای گردشگری و تمدید ۶۸ کارت دیگر، صدور ۶ مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تمدید ۱۵ مجوز در سال ۹۹ در حوزه گردشگری انجام شد.

فعالی بیان کرد: افتتاح ۲ هتل و یک هتل آپارتمان از مهمترین فعالیت‌های معاونت گردشگری در سال ۱۳۹۹ بود و طی سال گذشته ۵۵ مجوز رستوران بین‌راهی و ۱۶ مجوز مجتمع تفریحی و پذیرایی تمدید شده است.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیمه تعطیل بودن مراکز گردشگری استان کرمان در سال قبل گفت: در این مدت تعداد ۱۲۲ هزار و ۴۹۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند که از این تعداد، سه هزار و ۴۳۴ گردشگر خارجی و مابقی گردشگر ایرانی بوده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد: صنعت گردشگری آسیب های زیادی از ویروس کرونا دیده است و طی سال ۹۹ سعی کردیم با ارائه تسهیلات و حمایت های لازم از بخش گردشگری و فعالان آن در برابر خسارت های شیوع کرونا پشتیبانی کنیم.

استان کرمان با هفت اثر جهانی، ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار