بهره برداری از ۲ نیروگاه خورشیدی و ۲ پست انتقال برق اصفهان روز سه شنبه در قالب هفته سوم " طرح ملی پویش الف- ب- ایران" با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد تومان با حضور ویدئو کنفرانسی وزیر نیرو آغاز شد.
کد خبر: ۹۵۷۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۹ 20 April 2021

نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی طالخونچه واقع در شهرستان مبارکه با هزینه‌ای بالغ بر هشت میلیارد تومان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی با هدف تولید تجمعی یک میلیون و ۷۵۲ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی احداث و امروز به مرحله بهره برداری رسید.

صرفه جویی در مصرف ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی سوخت، ۳۸۵میلیون لیتر صرف جویی در مصرف آب و انتشار نیافتن ۲ هزار و ۱۰۰ تن گازهای گلخانه‌ای در سال، اشتغال زایی ۱۲ نفر مستقیم و ۳۰ نفر غیر مستقیم از جمله مزایای این پروژه به شمار می‌رود.

این نیروگاه در زمینی به مساحت ۲ هکتار با  ۳ هزار و ۱۱۴ صفحه (پَنِل) خورشیدی ۳۲۵ واتی با برند TRUNSUN TSP-۷۲ و مدل پلی کریستال و۱۳ عدد اینورتر مدل SMA SHP-۷۵ به ظرفیت ۷۵ کیلووات احداث شده است.

همچنین به طور همزمان نیروگاه خورشیدی یک مگاواتی زاد افشار در تیران و کرون با هدف تولید تجمعی یک میلیون و ۷۵۲ هزارکیلووات ساعت انرژی الکتریکی با سرمایه گذاری بالغ بر هشت میلیارد تومان توسط بخش خصوصی وارد مدار تولید شد.

صرفه جویی در مصرف ۵۰۰ هزار متر مکعب گاز طبیعی سوخت، ۳۸۵میلیون لیتر صرف جویی در مصرف آب، انتشار نیافتن ۲ هزار و ۱۰۰ تن گازهای گلخانه‌ای و اشتغال زایی ۱۲ نفر مستقیم و ۳۰ نفر غیر مستقیم از مزایای این پروژه است.

نیروگاه یاد شده  در ۲ هکتار زمین ایجاد شده  و  دارای  ۴۶۸ پنل خورشیدی ۳۲۵  و ۳۳۵ واتی با نشان (برند) و مدل Znshine۳۲۵ -Risen۳۳۵-Csun و ۳ عدد اینورتر مدل Huawei به ظرفیت ۱۴۰ کیلووات است.

خط چهار مداره ۶۳ کیلوولت منشعب از پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هَسنیجه به طول ۲۰ کیلومتر مدار و تعداد ۳۰ عدد دکل با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان صنعتی و تغذیه پست‌های ۶۳ کیلوولت شهرک صنعتی علویجه، سیمان ساروج، هسنیجه با هزینه ای معادل ۱۵میلیارد تومان سومین طرح از پروژه‌های مورد اشاره است.

پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت هسنیجه با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیارد تومان در زمینی به مساحت ۱۹ هکتار با دو قسمت ۴۰۰ و ۶۳ کیلوولت در مجاورت شهرک بزرگ صنعتی اصفهان ،یکی از پروژه های مهم و زیربنایی صنعت برق این منطقه  است که دی  سال گذشته به بهره برداری رسید.

خط ۴ مداره ۶۳ کیلوولت منشعب از پست ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت سپاهان به طول ۲۰ کیلومتر مدار و ۳۰ عدد دکل با هدف تامین برق پایدار و مطمئن برای مشترکان صنعتی و تغذیه پست‌های ۶۳ کیلوولت جاده نایین و لاله هسنیجه با هزینه ای معادل ۱۵میلیارد تومان طرح دیگری است که امروز افتتاح شد.

پست ۴۰۰ به ۲۳۰ و ۴۰۰ به ۶۳ کیلوولت سپاهان در مجاورت فرودگاه در شمال شرق اصفهان در زمینی به مساحت ۱۵  هکتار احداث شده و با ظرفیت  ۸۰۰  مگاولت آمپر در سه سطح ولتاژ  ۴۰۰، ۲۳۰  و ۶۳  کیلوولت به عنوان یکی از بزرگترین ایستگاه‌های برق ۴۰۰  کیلوولت منطقه و از پروژه های راهبردی و ملی صنعت برق کشور محسوب می‌شود.

همچنین احداث ۲ بی(اصطلاحی در عملیات توزیع و تامین برق) ۶۳ کیلوولت در پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت شهرستان فارسان در استان چهارمحال و بختیاری جهت  تغذیه پست ۶۳ به ۲۰ کیلوولت دشتک و با هدف تامین برق پایدار برای مشترکان صنعتی و تجاری و تغذیه پست دشتک با هزینه ای معادل ۹ میلیارد تومان به تلاش شرکت برق منطقه ای اصفهان انجام شد.

امروز در هفته سوم طرح پویش الف–ب–ایران در سال ۱۴۰۰ بهره برداری از هشت پروژه صنعت آب و برق در قالب ۶ طرح در استان‌های اصفهان، کرمانشاه و چهارمحال و بختیاری با اعتبار ۲۲۵ میلیارد تومان با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو از طریق ویدئو کنفرانس آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار