حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی :
رئیس کل دادگستری کردستان گفت:مبارزه با فساد از شعارهای محوری آیتاالله رئیسی است که این موضوع با جدیت در کردستان دنبال میشود و طی سال گذشته به 500 پرونده فساد دراستان رسیدگی شده است.
کد خبر: ۹۵۷۷۳۵
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 20 April 2021
به گزارش خبرنگار تابناک کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی مدیرکل دادگستری کل استان کردستان صبح امروز در نشستی خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان، بیان کرد: اطلاع رسانی و بیان اقدامات
و متقابلا شنیدن، کار مبارکی است و موضوع اطلاع رسانی همواره مد نظر مسئولان به ویژه رئیس قوه قضائیه است.

رئیس کل دادگستری کردستان ادامه داد: وقتی مردم از اقداماتی که در یک دستگاه و مجموعه انجام میشود مطلع شوند در ایجاد و افزایش اعتماد تاثیر بسزایی دارد، از سوی دیگر کارکنانی که در آن مجموعه فعالیت دارند وقتی میبینند کارهایشان دیده میشود موجب افزایش انگیزه میشود.

وی افزود: اطلاعرسانی دقیق و درست از این اقدامات از مهمترین اولویت‌ها در کار‌های رسان‌های است و اصحاب رسانه باید به این اصل مهم توجه جدی داشته باشند.

رئیس کل دادگستری کردستان ابراز امیدواری کرد، تعامل و ارتباط بین اصحاب رسانه استان و دستگاه قضا، هدفمند و موثر در راستای اطلاعرسانی اقدامات و همچنین ارتقای اعتماد جامعه باشد.

حجت الاسلام حسینی به اقدامات انجام شده در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ گریزی زد و تصریح کرد: در ابتدای سال گذشته در مجموع ۱۰۴ هزار پرونده در دستگاه قضا وجود داشته که ۲۴۴ هزار پرونده در ۸ ماهه سال ۹۹ به آن اضافه شده است.

وی گفت: ۲۳۷ هزار مورد از این تعداد تا پایان ۸ ماهه سال گذشته رسیدگی شده است و نهایتا ۱۱۱ هزار پرونده باقیمانده است.


رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: در ابتدای آذرماه ۱۱۱ هزار پرونده وجود داشت که ۱۳۸ هزار پرونده در چهار ماهه آخرسال با سرعتبخشی در کار رسیدگی شد و در نهایت در پایان سال ۱۰۲ هزار پرونده باقیماند که نهایتا حدود ۱۰ هزار پرونده عملکرد مثبت داشته و از موجودی استان کسر شده است که این در سایه تلاش تک تک همکاران به دست آمده است.

وی هوشمندسازی دستگاه قضایی را از مهمترین اقدامات دانست و گفت: طی یکی دوسال اخیر در این راستا اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

حسینی از مردم استان درخواست کرد تا در سامانه ثنا ثبتنام کنند چراکه منبعد ابلاغ‌ها از این به بعد به صورت الکترونیکی انجام میشود.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای سال ۹۹ میزان صدور الکترونیک ۸۶ درصد بوده است ، گفت: در پایان ۸ ماهه سال ۹۹ این میزان به ۵.۸۷ درصد رسید یعنی رشدی ۵.۱ درصدی و به لطف خداوند در پایان سال به ۹۰ درصد رسیده است که در مجموع ۵.۲ درصد رشد داشته است.


رئیس کل دادگستری کردستان خاطرنشان کرد: برنامه دادگستری کردستان این است که تا پایان سالجاری ابلاغ‌ها بصورت الکترونیک به ۹۵ درصد افزایش یابد.

وی رسیدگی به پرونده‌های معوق به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دستگاه قضا نام برد و گفت: بیش از ۹۶ درصد از پرونده‌هایی که تا قبل از ۹۷ تشکیل شده بود تا پایان سال ۹۹ رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: در سه ماهه چهارم سال ۹۹ سند تحول قضایی اعلام شد در این سند شاخص‌های یک دستگاه قضایی ایده آل و مورد قبول مردم پیشبینی شده است.

حسینی تصریح کرد: وقتی این سند ابلاغ شد رئیس دستگاه قضا دستور دادند ستاد اجرای سند تحول قضایی در مرکز کشور و استان‌ها تشکیل شود که در کردستان نیز این مهم تحقق پیدا کرد تا در دو بعد اجرای شاخص‌های کوتاه و بلند مدت اقدامات لازم در قالب این ستاد صورت بگیرد.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای رسیدگی به پرونده‌های مقابله با قاچاق هم اشاره کرد و گفت: در ۶ ماهه دوم سال ۹۹ اقدامات خوبی در راستای مقابله با قاچاق سازمان یافته در سطح استان انجام گرفت.


وی افزود: تشکیل پرونده برای قاچاق ۵۴ شمش، ۱۷ کیلوگرم طلا، پرونده برای قاچاقکولر گازی به ارزش ۱۳ میلیارد، تشکیل پرونده برای قاچاق ۳۰ خودروی لوکس.قاچاق تجهیزات پزشکی، باند‌های قاچاق مشروبات الکلی، تشکیل پرونده برای قاچاق ۲هزار و ۳۰۰ احشام و پرونده قاچاق سلاح و مهمات در سال گذشته انجام گرفته است.

وی گفت: مبارزه با فساد از شعار‌های محوری آیتاالله رئیسی است که این موضوع باجدیت در کردستان دنبال میشود.

حسینی با بیان اینکه این سیاست در استان‌ها نیز ملاک عمل قرار گرفته است.
خاطرنشان کرد: این سیاست در کردستان نیز در دوره ریاست‌های قبلی دستگاه قضایاستان و چه در مقطع فعلی ملاک عمل بوده است.

وی اظهار کرد: اینکه فساد هنوز در کشور وجود دارد کسی نمیتواند منکر شود، ولی نمیتوان گفت، چون هنوز فساد وجود دارد کاری انجام نگرفته است باید در این زمینه منصفانه قضاوت کرد.

حسینی اظهار کرد: فساد وجود دارد، اما نباید مبالغه کرد باید با مصداق و دلیل عنوان کرد اگر هم دلیلی وجود نداشته باشد باید محرمانه منعکس شود قطعا ورود و رسیدگی خواهیم کرد.

وی به اقدامات انجام شده در راستا برخورد با مفاسد اداری و تخلفات دو مدیرکل کردستان ورود پیدا کرده ایم، گفت:دادگسترس استان به تمام واگذاری‌های راه و شهرسازی ورود پیدا کرده است.

رئیس کل دادگستری کردستان تصریح کرد: در زمینه ورود به تخلفات شهرداران وشورا‌های چند شهرستان ورود پیدا کرده ایم.

حسینی خاطرنشان کرد: مفاسد و تخلفات اداره پست یکی از شهرستان‌ها و بعضی ازفرمانداران شهرستان‌ها که یک مورد آن قطعی است ورود پیدا کرده ایم.

وی گفت: تشکیل دو پرونده کلان اقتصادی به ارزش ۳ هزار میلیارد و ورود به
تخلفات مربوط به فرار مالیاتی از دیگر اقداماتی بوده که انجام شده است.


رئیس کل دادگستری کردستان افزود: در زمینه تخلفات فرار مالیات تشکیل پرونده ورسیدگی صورت که منجر به وصول ۲۰۰ میلیارد فرار مالیاتی در استان شده است.
حسینی گفت: ۵۰۰ پرونده فساد در سال گذشته تشکیل و مورد رسیدگی قرار گرفتهاست.


وی اظهار داشت: آزادسازی ۵.۴۴ هکتار اراضی تحت تولیت راه و شهرسازی، آزادسازی۷۶۲ هکتار اراضی ملی تحت تولیت منابع طبیعی، آزادسازی ۲۹ هکتار اراضی بستررودخانه، آزادسازی ۳ هکتار اراضی زراعی و باغات و اهتمام به تثبیت اراضی ملی ودولتی از اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

وی تلاش در راستای حمایت از تولید و رفع موانع در مسیر تولید را از دیگر اولویت‌های دستگاه قضا عنوان کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۲ واحد تولیدی تعطیل و یا نیمه تعطیل با پیگیری دستگاه قضای استان دوباره شروع به کار کرده است.

وی از ورود دادگستری استان به موضوع آب شرب سنندج هم خبر داد و خاطرنشان کرد:تشکیل پرونده در این راستا انجام گرفته و اقدامات خوبی در این زمینه در حال انجاماست.

رئیس کل دادگستری کردستان اضافه کرد: معضل مرغ در شب عید از دیگر مواردی بودکه دادستان استان در ایام عید یک تنه ورود پیدا کردند و با وجود عدم همراهی برخی ازدستگاه‌های اجرایی کار بسیار مناسب مدیریت شد که جای تقدیر دارد.

وی تصریح کرد: در حوزه زندان نیز اقدامات بسیار خوبی صورت گرفت طرح پایشزندانیان همزمان با سراسر کشور در استان ما نیز اجرا که در این حوزه رتبه سوم را درسطح کشور کسب کردیم.

وی گفت: در تعطیلات نوروزی امسال ۴۰ درصد از زندانیان به مرخصی رفتهاند و برای۵۰ درصد از محکومین اشتغال مولد ایجاد شده و مشغول به کار هستند و یکهزار و۳۰۴ نفر از زندانیان نیز در سال ۹۹ آزاد شدهاند.

به گفته رئیس کل دادگستری کردستان، در حال حاضر بیش از ۳ هزار زندانی به صورت میانگین در زندان‌های استان حضور دارند.

وی از انجام یکهزار و ۶۲۰ مورد بازدید چهره به چهره قضات از زندان و کسب رتبه چهارم در این بخش در کشور خبر داد و گفت: دادگستری کردستان در سال گذشته در بخش ارائه خدمات و توجه به زندان و زندانیان نسبت به سال ۹۸ رشد داشته به طوریکه از رتبه ۲۳ به رتبه ۱۷ دست یافت.

رئیس کل دادگستری استان کردستان اضافه کرد: کسب رتبه نخست در حوزه فرهنگی کشور، کسب رتبه عالی در برنامه‌های آموزشی، منجر شدن ۱۲ فقره پرونده قتل به سازش، تشکیل شعبه ویژه اصحاب رسانه، ساماندهی نهاد‌های جایگزین رسیدگی قضایی و صیانت از همکاران دادگستری و نظارت بر عملکرد و ورود به تخلفات وکلا و کارشناسان را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته از دیگر اقدامات طی سال گذشته بوده است.
منبع: تابناک
برچسب ها: کردستان ، دادگستری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار