در برنامه ال‌چیرینگیتو؛
شب گذشته در تلویزیون سراسری اسپانیا حرکت نژادپرستانه کریستوبال سوریا، سرمربی سابق سویا، روی آنتن زنده، خبرساز شد.
کد خبر: ۹۵۸۲۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۶ 22 April 2021

به گزارش تابناک سمنان شب گذشته در تلویزیون سراسری اسپانیا و در برنامه ال‌چیرینگیتو نمایش حرکت نژادپرستانه چشم بادومی بحث برانگیز شد. کریستوبال سوریا، گزارشگر ورزشی و سرمربی سابق سویا، در برنامه زنده در حالی که با انگشتان دست چشمانش را به دو سو کشیده بود تا شبیه به چشم های بادامی مردمان شرق آسیا شود گفت که تصمیم گیرندگان اصلی در اتلتیکو مادرید سهامداران آسیایی باشگاه هستند.

 

 

این حرکت باعث شد تا بسیاری بار دیگر به این حرکت نژادپرستانه اعتراض کرده و خواهان توقف آن شوند.

 
 

با افزایش روز افزون حملات نژادپرستانه علیه سیاهپوستان و نژادهای غیر سفید، حساسیت بیشتری در رابطه با حرف ها و حرکات نژادپرستانه ای که شاید تا پیش از این چندان به آنها توجه نمی شد به وجود آمده است.

در آمریکا علاوه بر تبعیض سیستماتیکی که علیه سیاهان وجود دارد و بی رحمی پلیس در شلیک به رنگین‌پوستان، به تازگی جنایتی علیه شرق آسیایی ها نیز رخ داده است که در آن یک مرد سفید پوست  دست به کشتار مسلحانه ای زد که اکثریت قربانیان او زنان شرق آسیایی بودند.

اکنون علاوه بر جنبش Black Lives Matter جنبش موازی دیگری نیز به راه افتاده است که خواهان محافظت از جان آسیایی ها است. شیوع ویروس کرونا نیز به نفرت پراکنی علیه نژادهای شرق آسیایی دامن زده و زندگی را برای آنها در سراسر جهان سخت تر از گذشته کرده است.

 

 

در سال 2019 نیز حرکت بازیکن بحرین پس از تساوی برابر هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی، رو به تماشاگران هنگ کنگی بازتاب گسترده ای داشت و با اعتراضات فراوانی رو به رو شد و بازیکن خاطی 10 جلسه از همراهی تیمش محروم شد.

 

 

عیسی آل‌کثیر، بازیکن پرسپولیس نیز، چندی پیش به دلیل نشان دادن همین ژست چشم بادامی در خوشحالی پس از گل خود با شش ماه محرومیت از هرگونه فعالیت در فوتبال محکوم شد. هر چند که بازیکن پرسپولیس توضیح داد که این حرکت خطاب به برادرزاده اش بوده و ربطی به حریف ازبکستانی ندارد، اما به نظر می رسد که با توجه به حساسیت مسئله توهین و آزار نژادپرستی در جهان، اکنون باید حتی در شوخی با نزدیکان هم احتیاط بیشتری به خرج داد و فکر شده تر عمل کرد. مخصوصا اگر در یک بازی بین المللی و رو به دوربین هایی از چندین کشور قرار دارید.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ورزش سه

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار