استاندار ایلام گفت: باید نسبت به گذشته حساسیت بیشتری نسبت به موضوع کرونا داشت چرا که در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی احتمال بازگشت پیک کرونا در این استان وجود دارد.
کد خبر: ۹۶۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۶ 01 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان اظهار داشت: رعایت پروتکل های بهداشتی باید شدت پیدا کند زیرا وضعیت استان با وجود روند کاهشی ناپایدار است و عدم توجه به مسایل بهداشتی بازگشت پیک کرونا را در پی دارد.

وی افزود: اکنون بر اساس گزارش های دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرستان های ایلام، چوار و چرداول روند کاهش و شهرستان های ایوان ، آبدانان،دره شهر ، دهلران و بدره روند افزایشی داشته و شهرستان های چوار ، هلیلان، سیروان و ملکشاهی روند با ثبات را دارند.

استاندار ایلام ضمن تاکید بر تداوم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در اماکن پرتردد نظیر پایانه های جابجایی مسافر، دفاتر پیشخوان، مطب ها، نانوایی ها و بازار یادآور شد: همه مردم نباید نسبت به کرونا و رعایت مسایل بهداشتی بی توجه باشند.

نوذری با تاکید بر اینکه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی شیوع کرونا را در ایلام افزایش می دهد، گفت: اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنند با توجه به تعداد افراد بستری دچار بحران خواهیم شد.

وی گفت: ویروس کرونا جهش یافته و در حال تغییر ماهیت و هر بار شاهد ورود یک ویروس جدید هستیم و آنچه از همه مهمتر است رعایت پروتکل های بهداشتی مهمترین راه رهایی از این خطر است.

استاندار ایلام با اشاره به فرارسیدن شب های قدر گفت: همه مردم باید در این ایام نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند.

وی تاکید کرد: سلامت مردم باید حفظ شود و باید فضایی ایجاد کنیم که معنویت شب های قدر نیز مردم برخوردار شوند، لذا مراسم شب های قدر در مناطق قرمز و نارنجی به مدت دو ساعت و در فضای باز برگزار شود.

نوذری با تقدیر از مجموعه اقتصادی و اصناف و بازارن استان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بهتر شده است اما زمانی مردم موضوع را جدی می گیرند که شرایط بحرانی شود.

استاندار ایلام در این نشست از فرمانداران خواست: تا برای آغاز مرحله دوم واکسیناسیون در هر شهرستان یک باشگاه یا فضای بزرگ را به این امر اختصاص دهند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار