معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام
معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد اداره کل بهزیستی ایلام از فعالیت سه مرکز مشاوره ژنتیک دولتی و خصوصی برای جلوگیری از تولد نوزاد معلول در ایلام خبر داد.
کد خبر: ۹۶۰۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵ 02 May 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ فروزان افسرده عنوان کرد: در سال گذشته 1118 نفر به مرکز مشاوره ژنتیک مراجعه کردند که به ۲۱۸نفر از این افراد کمک هزینه ‌آزمایش‌های ژنتیک در قالب معرفی به آزمایشگاه و یا کمک موردی پرداخت شده است.

وی انجام مشاوره و آزمایش ژنتیک را اقدامی ضروری و راهکاری مناسب برای پیشگیری از تولد کودکان معلول عنوان‌ و اظهار کرد: ریسک تولد فرزند معلول برای خانواده های با عضو معلول، نسبت فامیلی زوج ها و سن بالا مادران بیشتر از سایرخانواده‌ها است.

معاون توسعه پیشگیری بهزیستی ایلام با بیان اینکه با انجام مشاوره های پیش از ازدواج و قبل از بارداری وحین بارداری احتمال تولد فرزند معلول بطور قابل ملاحظه ای کاهش می‌یابد، سه مرکز مشاوره ژنتیک دولتی و خصوصی در ایلام به ارائه مشاوره های تخصصی و تعیین ریسک خطر جهت مراجعان در زمینه هایی نظیر پیش از ازدواج، پیش از بارداری، حین بارداری، وجود بیماریهای پر خطر و تکرار شونده در خانواده و وجود فرزند معلول مشغول فعالیت هستند.

افسرده غربالگری اختلالات ژنتیک در افراد ۲۵-۱۵ ساله و طرح فراگیر مشاوره ژنتیک معلولان تحت پوشش با هدف شناسایی موارد خطرزا پیش از تولد نوزاد معلول را از دیگر طرح های این اداره کل برای پیشگیری از تولد نوزاد دارای معلولیت عنوان کرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار