رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۵۳ بستری جدید ناشی از کرونا در مراکز درمانی بستری شدند که با این احتساب مجموع بستری های استان به ۲۱۹ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۹۶۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۴ 03 May 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه اظهار داشت: بیشترین میزان ابتلا تاکنون در استان، مربوط به شهرستان ایلام با ۱۵ هزار و هشت نفر و آبدانان با سه هزار و ۸۸۸ است.

وی افزود: از تعداد بستری های جدید شهرستان های ایلام و آبدانان هرکدام با ۱۲ نفر، ۹ نفر مربوط به ایوان، دهلران و بدره هر کدام پنج نفر، دره شهر و مهران هر کدام چهار نفر و ۲ نفر نیز مروبط به چرداول است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۶ ابتلای جدید شناسایی شده و مجموع مبتلایان استان به ۳۶ هزار و ۳۷۰ نفر افزایش یافته است.

کریمیان اضافه کرد: مجموع تعداد مبتلایان کرونا در دهلران ۲ هزار و ۷۷۳، آبدانان سه هزار و ۸۸۸ نفر، دره شهر ۲ هزار و ۵۷۳ نفر، بدره هزار و ۷۵۲ نفر، ملکشاهی ۹۲۱ نفر، سیروان ۸۱۸ نفر، چرداول ۲ هزار و ۲۲۸ نفر، مهران، هزار و ۶۲۲ نفر، هلیلان ۶۷۰ نفر و چوار ۳۹۹ نفر است.

به گفته وی، اکنون استان ایلام با ۵.۱ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در رتبه یازدهم ابتلا به کرونا در کشور قرار دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: در هفته های اخیر شاهد افزایش تعداد فوتی های کرونا در استان هستیم و در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ثبت شده و مجموع فوتی ها در استان تا این لحظه ۷۵۲ نفر است.

دکتر کریمیان یادآور شد: طی ۱۰ روز گذشته ۶۲۲ نفر به دلیل کرونا در بیمارستان های استان بستری شده اند که معادل سه ماه آخر سال قبل بوده است.

وی اضافه کرد: شهرستان های جنوبی در پیک چهارم کرونا بیشتر از سایر مناطق دچار مشکل شده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام بیان کرد: با وجود کاهش تعداد مبتلایان نسبت به چند هفته اخیر اما خطر همچنان باقی است و مردم باید پروتکل های بهداشتی را رعایت و از حضور در تجمعات خودداری کنند.

کریمیان با بیان اینکه مجموع بهبودیافتگان کرونا در استان ۳۵ هزار و ۲۰۱ نفر است گفت: چهار شهرستان دره شهر، آبدانان، چرداول و ایوان در وضعیت قرمز، دهلران، مهران، ایلام، بدره، چوار در وضعیت نارنجی و سیروان و هلیلان در وضعیت زرد قرار دارند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار