آیا می شود به این رفتار عنوان نظرسنجی اطلاق کرد ؟ چرا با این رفتار ها اصرار دارید که ته مانده اعتماد مردم به نظام وکشور را نابود کنید ؟باور کنید این مردم وقتی رفتار شما در نظرسنجی را می بینند به ریشتان می خندند ، خیال نکنید که دارید سر مردم شیره می مالید، بلکه این شما هستید که خود را مضحکه دست مردم کرده اید ،باور کنید مردم به ریشتان می خندند!
کد خبر: ۹۶۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۱ 07 May 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی ::روزگذشته تعدادی خانم ، معلوم نبود از کدام نهاد رسمی دولتی یا حاکمیتی ماموریت گرفته بودند تا در آستانه انتخابات به صورت میدانی نظرسنجی انجام دهند،درب خانه های مردم را می زدند و تحت عنوان نظرسنجی از مردم سوال می کردند.

مضحک ترین نظرسنجی که در طول عمرم دیده ام ،همین نظر سنجی است که در حال انجام است ،می خواهم پیشاپیش به مجریان وعاملین این نظرسنجی بگویم ،زحمت نکشید وبدون تحمیل هزینه بر خود ومنابع عمومی "بساط این نظر سازی را جمع کنید "

نظر سنجی باید مبتنی بر واقعیت وبر اساس چارچوب های علمی باشد ،نه اینکه با تحمیل به جامعه هدف ،بخواهید هدف مورد نظرخود را به عنوان نتیجه نظر سنجی به مردم غالب کنید !این چه نظر سنجی است که سوال کننده از مردم بپرسد " به روحانی رای می دهید یا رییسی یا قالیباف ؟!

طبیعی است با بلایی که سر دولت آمد ودولت سر مردم آورد کسی نخواهد گفت "روحانی " حالا بگذریم ،فرد پاسخ می دهد "هیچکدام" در صورتی که گزینه هیچکدام در این نظر سنجی وجود ندارد . سوال کننده اصرار می کند یعنی به رییسی و قالیباف هم رای نمی دهید،اینها خوبند هاا ؟ پاسخ دهنده می گوید : "خیر " سوال کننده به اصرارش ادامه می دهد " رییسی و قالیباف که خوبند " چرا رای نمی دهید !!!

همه این بزرگواران برای ما عزیز هستند و مورد احترام ،بنای ما تخریب کسی نیست ،ما با اصل موضوع یعنی نوع نظرسنجی که به اعتماد مردم خدشه وارد می کند کار داریم !آیا می شود به این رفتار عنوان نظرسنجی اطلاق کرد ؟ چرا با این رفتار ها اصرار دارید که ته مانده اعتماد مردم به نظام وکشور را نابود کنید ؟باور کنید این مردم وقتی رفتار شما در نظرسنجی را می بینند به ریشتان می خندند ، خیال نکنید که دارید سر مردم شیره می مالید، بلکه این شما هستید که خود را مضحکه دست مردم کرده اید ،باور کنید مردم به ریشتان می خندند!

این گزاره را صریح می گویم ،می خواهد به لای قبای هرکسی که می خورد ،بخورد " بررسی وضعیت مدیریت در کشور نشان می دهد ،متاسفانه مدیریت و کارکردها در کشور ما به سرعت  از عملگرایی به سمت شعار تغییر مسیر داده اند "

هر فردی که عنان مدیریت را در دست می گیرد به جای مدیریت بهینه واثر گذار ،صرفا به نمایش و گزارش خلاف واقع به مافوق ،مافوق هم به رده بالاتر و بالاتر به بالاتر بسنده می کنند و بس !نه از بهره وری خبری است ونه از کارکرد مبتنی بر توسعه !برای  همین است که برنامه های یکم تا ششم توسعه وچشم انداز بیست ساله کشور به بست خورد ه است !

تازه اینکه همین منش و شیوه می رود تا  آرام آرام به بخشی از رفتار مردم ما تبدیل شود ،همه چیز رنگ ساختگی به خود بگیرد ،به راحتی در راستای تامین منافع سیاسی و فردی ،به آمارها هم رحم نکنند ،حتی آمار سلامت مردم !دلیلش همین است که مردم به هیچ کدام از گزارشات مسئولین اعتماد نداشته وبا دیده تردید به آن می نگرند. 

چرا مدیران ،زیر دستان وافراد جامعه به جای عملگرایی و کسب نتیجه مطلوب به نحوی رفتار و عمل می کنند که نتیجه را آنطور که خودشان می خواهند ایجاد کنند؟! ،نتیجه ای کاملا صوری که بر هیچدام از مولفه های توسعه ای ومدیریت بهینه اثرگذار نباشد!

طبیعی  است که هر فردی که به یک منطقه ،نقطه از کره زمین ،جغرافیایی تعلق داشته باشد ،وابستگی داشته باشد ،تعصب آن را می کشد ،دلش برای آن سرزمین می تپد ،حتی اگر آنجا فقط زادگاهش باشد باز هم دلش همراه سرزمین مادریش خواهد بود.

همه خوبیها را برای سرزمینش می خواهد و از بدی ها و زخم ها بر پیکر مام وطن اندوهگین می شود ،به خوبیهایش افتخار می کند واز بدی هایش مغموم ! سرزمین است دیگر ،مام وطن !همه ما اینجوری هستیم ،دلمان برای ایرانمان می سوزد.

به دستاوردها و افتخاراتش می بالیم،دوست داریم همچون نگینی بر کره زمین بدرخشد ،ایران است ،صاحب اندیشه وفکر !خواستگاه دانشمندان وفرهیختگان ،مهد علم ودانش وفرهنگ ،ریشه تمدنی چند هزاز ساله ای داراست ،پس نمی شود به برخی رفتارهایی که با این تمدن وبزرگی سنخیت ندارد واکنش نشان نداد.

مدیریت این کشور باید با بزرگی ،تمدن ،فرهنگ و فکر واندیشه این مردم هم سنخ باشد ،چرا که هرنوع سوء مدیریت و رفتارمدیریتی که خلاف چاچوب های پذیرفته شده جهانی باشد ،به نام ایرانی ثبت وضبط می شود ! ولی باید با تمام تاسف اقرار کرد که برخی هرگز به فکر ایران وایرانی نیستند!

به گونه ای رفتار می کنند که انگار این سرزمین در تصرف آنان قرار گرفته وموقتی اند ،پس باید ریشه فرهنگ ،آداب و اقتصاد وتمامی پروتکل های مدیریتی را در این کشور خشکانید !تا رشد نکنند ،به اندازه بزرگی نام ونشان این مردمان در مختصات جهانی دیده نشوند !

به پیر به پیغمبر این رفتارها در شان مردم و حاکمان مردم ایران نیست ،تیشه ایست که با آن ریشه این مملکت زده می شود !چندبار بگوییم که مردم به مسئولین بی اعتماد شده اند ،به گزارشات و آمارها اعتنایی نمی کنند !از حالا هم به نظرسنجی ها اعتماد ندارند ! چرا جوری رفتار می کنید که انگار ماموریت یافته اید این مردم را از نظام وکشور دور کنید ؟! تورا خدا نکنید !!

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علیمرد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۸
بهترین نظرسنجی درباره روحانی یه گشت نیم ساعته تو بازاره ،قرمزی بورسه، صفوف مرغ و روغنه،
بقیه کارها دیگه وقت تلف کردنه،
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار