معاونت دانشگاه علوم پزشکی استان با مقایسه آماری پیک سوم و چهارم گفت میزان نمونه گیری در اسفند ماه سال گذشته ۱۵۹۳۱ مورد بود که در فروردین به ۲۶۴۳۲ مورد افزایش یافت و میزان مبتلایان در اسفند ۱۳۷۹ مورد که در فروردین به ۶۹۲۹ مورد افزایش و همچنین بستریها در اسفند ۲۷۳ مورد و در فروردین ۱۳۸۳ مورد بود که از این تعداد در اسفند ۵ مورد و در فروردین ۴۵ مورد فوتی داشتیم.
کد خبر: ۹۶۲۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 08 May 2021

به گزارش تابناک ایلام :: جمیل صادقی فر بیان داشت بر اساس آمار موجود پیک چهارم روند افزایشی داشته اما در هفته اول اردیبهشت خوشبختانه خروجی بیمارستان ها بر ورودی آن پیشی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در ۴۰ روز گذشته از سال جدید آبدانان بالاترین آمار مبتلایان داشته اظهار داشت: در بین شهرستان های استان شهرستان آبدانان با ۱۸۶۰ مورد ابتلا نسبت به مرکز استان با چهار، پنج برابر جمعیت آمار قابل ملاحظه ای است.

صادقی فر میزان مبتلایان در سایر شهرستان ها به ترتیب ایلام ۱۷۸۶ مورد، دهلران ۹۲۲ مورد، دره شهر ۸۶۷، ایوان ۷۹۱ مورد، بدره ۷۰۰ مورد و سایر شهرستان ها زیر ۴۰۰ مورد عنوان و تصریح کرد: میزان افزایشی ابتلا در بدره به نسبت جمعیت کم آن بخاطر مسافران و دید و بازدیدهای ایام عید بود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بالاترین میزان بستری را در ایلام با ۵۲۴ مورد عنوان کرد و گفت: در مقام دوم شهرستان آبدانان با ۳۵۶ مورد است که به نسبت جمعیت آن آمار قابل توجهی است و شهرستانهای دهلران با ۳۱۴، ایوان ۲۳۰، دره شهر ۱۷۹، چرداول ۱۷۲، بدره ۱۰۱ و سایر شهرستانها زیر ۸۰ مورد به ترتیب در مقامهای بعدی قرار دارند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود میزان بالای فوتی ها در برخی شهرستان ها اما وضعیت ها تغییر رنگ داده و نارنجی و زرد شده اند گفت: ملاک رنگ بندی بر اساس میزان بستری و تعداد بالای مبتلایان است و بیمارانی که امروز فوت می‌کنند چند هفته قبل مبتلا شده‌اند. لذا بعد از کاهشی شدن روند ابتلا و نارنجی شدن شهر، ممکن است همچنان روند مرگ صعودی باشد.

وی خاطرنشان کرد: فراموش نکنیم موثر ترین زمان برای اعمال محدودیتها، بلافاصله پس از شروع روند افزایشی ابتلا است و وقتی روند بستری نزولی شد ادامه محدودیت‌ها در کاهش آمار مبتلایان تاثیر کمتری دارد.

جمیل صادقی فر افزود: با کاهش محدودیت‌ها و باز شدن بازار می توان امیدوار بود که مردم با رعایت پروتکلها و افزایش روند واکسیناسیون شاهد کاهش پیک ‌و شکل نگرفتن پیک های بعدی باشیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار