مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام:
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: برای باروری درختان پسته، عملیات پیوند زنی در سطح ۷۰ هکتار از باغات پسته استان آغاز شده است.
کد خبر: ۹۷۲۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰ 22 June 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ بابک افراز عنوان کرد: عملیات پیوند زنی باغات استان آغاز شده، عملیاتی که با استفاده از ارقام تجاری و پرمحصول در شاخه‌های جوان درخت انجام می‌شود.

وی بیان داشت: این عملیات توسط نیروهای حرص کار و پیوندزن باتجربه صورت می‌گیرد که با استفاده از این روش شاهد فرم‌های ویژه ای از رشد درخت خواهیم بود.

وی ادامه داد: عملیات پیوند زنی باعث می‌شود تا درخت بعد از سه سال به باروری برسد و بسته به شرایط آب و هوایی عملکرد آن در هر هکتار به سه تا پنج تن پسته برسد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام تصریح کرد: در درخت پسته در طول دوره رشد نیاز به یک دوره پیوند زنی دارد.

افراز اضافه کرد: بسته به شرایط آب و هوایی منطقه عملیات پیوند زنی از اوایل خرداد آغاز تا تیرماه ادامه دارد، عملیات پیوند در سه نوع شکمی، کله قوچی و لوله‌ای انجام می‌گیرد که نوع لوله‌ای آن از گیرایی بهتری برخوردار است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: در حال حاضر عملیات پیوند زنی در سطح ۷۰ هکتار از باغات پسته استان آغاز شده که پیش بینی می‌شود تا پایان این طرح عملیات پیوند در ۶۰ هزار اصله درخت پسته انجام شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار