نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام خواستار و تاکید کرد: اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات از طریق مجلس شورای اسلامی مهم ترین راه مقابله با اینگونه تخلفات است.
کد خبر: ۹۷۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۱ 23 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛  حجت الاسلام اله نور کریمی تبار  در جمع نامزدهای معترض به انتخابات شهر و روستا خواستار برخورد قاطع و قانونی مسوولان با متخلفان شد و اظهار داشت: در فرآیند معمول برگزاری انتخابات مردم آزادانه پای صندوق آرا حاضر شده و اقدام به اخذ رای می کنند.

وی تصریح کرد: در بعضی موارد نیز امکان وقوع تقلب و تخلفات انتخاباتی توسط برخی افراد وجود دارد که باید در چارچوب قانون به آنها رسیدگی شود.

امام جمعه ایلام با اشاره به ماده ۷۰ قانون برگزاری انتخابات، اضافه کرد: بر اساس این ماده قانونی خرید و فروش آرا، تطمیع و تهدید طبق قانون جرم تلقی شده و مشمول برخورد قانونی است.

کریمی تبار با اشاره به لزوم اصلاح قوانین و مقررات برگزاری انتخابات در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مهم ترین پیامد تجمعات بی مورد برخی افراد در محل برگزاری انتخابات، ملتهب کردن فضای منفی خرید و فروش آرا توسط برخی نامزدها و مردم است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی فرهنگی و فضاسازی مطلوب برای برگزاری انتخابات سالم، گفت: غیرت، حیای انسانی و تعبد دینی اجازه خرید و فروش آرای مردم را به شایستگان عرصه انتخابات نمی‌دهد.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر لزوم حفظ آرامش توسط نامزدهای معترض انتخابات شورای اسلامی شهر ، اظهار داشت: برخورد و اعتراض قانونی صورت گرفته بازخورد رسانه ای و عمومی دارد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: هر نامزدی که برای خرید آرا هزینه کرده است پس از نشستن بر کرسی مسوولیت نیاز به رصد بیشتری دارد تا امکان تخلف مستقیم و غیر مستقیم از آن سلب شود./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار