معاون اقتصادی استانداری ایلام ؛
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام با بیان اینکه منطقه آزاد مهران در توسعه اقتصادی و رونق تجارت استان نقش موثری دارد، گفت: تامین زیرساخت های اولیه این منطقه نظیر آب، برق و گاز باید در اولویت مدیران باشد.
کد خبر: ۹۷۳۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۲ 23 June 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ جهانگیر رستم زاد  در نشست هماهنگی توسعه زیرساخت‌های منطقه آزاد ویژه اقتصادی مهران اظهار داشت: تفکیک منطقه آزاد از ویژه در چارچوب قوانین و مقرارت مناطق آزاد، احداث جاده دسترسی، انجام مطالعات برای تعیین الگوی توسعه منطقه و نیز برای این منطقه بسیار ضروری است که باید مدیران برای انجام این مهم اهتمام جدی داشته باشند.

وی خواستار هماهنگی، برنامه ریزی و پای کار آمدن مدیران استان برای تامین زیرساخت اولیه منطقه آزاد مهران شد و افزود: طبق یک زمانبندی مشخص باید هر دستگاه در زمان تعیین شده زیرساخت مربوط به خود را در این منطقه تامین کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری ایلام تاکید کرد: منطقه آزاد مهران دارای ظرفیت بسیار بالایی است و اگر چنانچه در زمانبندی مقرر شده زیرساخت های مورد نیاز آن تامین شود، می تواند علاوه بر توسعه مبادلات، رونق اشتغال و سرمایه گذاری را برای استان به دنبال داشته باشد.

رستم زاد اضافه کرد: پس از فراهم شدن زیرساخت ها منطقه آزاد تجاری مهران، شاهد رونق اقتصادی، تامین امنیت مرزنشینان و همچنین توسعه پایدار استان خواهیم بود.

وی یادآور شد: مرز آزاد مهران با توجه به نزدیکی مسافت با استان های عراق دارای مزیت های بسیار زیادی به عنوان یک منطقه آزاد تجاری تازه تاسیس است که از جمله این مزیت ها می توان به توسعه صادرات کالا، کسب در آمدهای ارزی، رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد.

رستم زاد اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری مهران در آینده نزدیک فرصت شغلی زیادی را برای جوانان جویای کار این استان فراهم خواهد کرد و می تواند موجب رشد و توسعه اقتصادی استان شود./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار