مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام کمبود مسجد را از دیگر مشکلات در زمینه ضعف زیرساختهای فرهنگی و دینی استان عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون تنها در مرکز استان کمبود ۲۰ مسجد وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۳۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 24 June 2021

 به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام محمد فتاحی  گفت:کمبود مسجد را از دیگر مشکلات در زمینه ضعف زیرساختهای فرهنگی و دینی استان عنوان کرد و یادآور شد: هم اکنون تنها در مرکز استان کمبود ۲۰ مسجد وجود دارد.

وی بیان داشت: اکنون ۶۳ مبلغ روحانی و ۴۵ روحانی طرح هجرت در این استان مستقر که برای اسکان آنها تنها ۷۰خانه عالم وجود داشته و مابقی در منازل استیجاری در مناطق روستایی استان سکونت دارند.

فتاحی اظهار کرد: یکی از برنامه های این اداره کل ترویج دین در قالب هنر با مشارکت حوزه هنری وابسته به این سازمان است.

وی گفت:پس از شیوع کرونا تاکنون  ۱۵٠ کانال مذهبی بصورت مجازی توسط تشکل های دینی ایجاد و فعالیت داشته همچنین ۹۲۵ هیات مذهبی، ۳۵ کانون فرهنگی، ۱٠ انجمن و بیش از یک هزار مداح در سطح استان  فعال هستند.

وی افزود:  سازمان تبلیغات اسلامی استان در تمامی حوزه های فرهنگی و دینی نخبگان تبلیغی را جهت انجام فعالیت های گسترده در سطح استان بکار گیری کرده است.

فتاحی خاطرنشان کرد:این اداره کل با ایجاد پنج پایگاه فرهنگی در مناطق آسیب خیز و حاشیه نشین ایلام درصدد شناسایی آسیب های اجتماعی مردم این مناطق است.

 مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام مطرح کرد: در این پایگاه ها با حضور مبلغان دینی مشکلات و آسیب های اجتماعی مردم ساکن این مناطق شناسایی و اقدام های لازم برای رفع آنها انجام می شود./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار