نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار این نامه ودرخواست مبلغ یکصد میلیون تومان از اعتبارات شهرداری ایلام ،آن را منطبق بر ماده 71قانون انتخابات شوراها دانسته واظهار داشت : دبیر هیات نظارت طبق ماده 71می تواند مکاتبه کند اما از این مکاتبه اطلاع ندارم
کد خبر: ۹۷۳۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴ 24 June 2021

صبح امروز نامه درخواست دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ایلام به شهرداری ایلام مبنی بر واریز مبلغ یکصد میلیون تومان از بودجه شهرداری ایلام به حساب هیات نظارت بر انتخابات استان خبر ساز شد .

به گزارش تابناک ایلام ؛هرچند با ارجاع این نامه از سوی شهردار ایلام به شورای شهر ایلام ،هنوز معلوم نیست که آیا شورای شهر با این درخواست موافقت نموده یا خیر ،اما واکنش رسانه ها وفعالین مجازی به این درخواست هیات نظارت بر انتخابات که این روزها عملکرد نظارتی آنان به چالش کشانیده شده جالب توجه بود .

به عقیده منتقدین به عملکرد هیات نظارت بر انتخابات و تسامح وتساهل آنان در مواجهه با تخلفات گسترده انتخاباتی در شعب اخذ رای مناطق مختلف استان ،درخواست این حجم از منابع با وجود پیش بینی قانونی منابع و اعتبارات هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراها آن هم از بودجه شهروندان جای سوال و ابهام دارد .

نماینده مردم استان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار این نامه ودرخواست مبلغ یکصد میلیون تومان از اعتبارات شهرداری ایلام ،آن را منطبق بر ماده 71قانون انتخابات شوراها دانسته واظهار داشت : دبیر هیات نظارت طبق ماده 71می تواند مکاتبه کند اما از این مکاتبه اطلاع ندارم.

دکتر سارا فلاحی نماینده حوزه شمالی استان در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت : از آنجاییکه منابع مشخصی برای تامین دستمزد اعضای هیات نظارت بر انتخابات در نظر گرفته نشده است ،براساس ماده 71قانون انتخابات این منابع می بایست از طریق شرکت ها و موسسات غیر دولتی ودولتی تامین شود .

نماینده مردم استان بیان داشت : اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراها ماههاست بدلیل نبود منابع مشخص ،حق الزحمه ای دریافت نکرده اند و اصولا براساس قانون منابع مورد نیاز برای تامین حق الزحمه این افرادباید از طریق کمک دستگاههای تعیین شده در قانون تامین شود .

وی افزود : درخواست دبیر هیات نظارت بر انتخابات استان نیز منطبق بر قانون است ،کما اینکه هیات نظارت بر انتخابات استان از طریق مکاتبه با دفتر نفت وگاز غرب نیزمبلغی را  برای تامین اعتبارات مورد نیاز در خواست نمود که مورد موافقت قرار نگرفت ،بعید می دانم شهرداری ایلام نیز با مبلغ درخواستی موافقت نموده باشد .

فلاحی در خصوص تامین اعتبار برای پرداخت حق الزحمه اعضای هیات نظارت گفت: اگر این منابع تامین نشود از حق الزحمه پرداختی به نمایندگان عضو هیات نظارت (حق خودم) صرفنظر نموده وآن را صرف پرداخت حق الزحمه آنان خواهم کرد

سارا فلاحی در پایان تاکید کرد: بنده از نامه  دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای استان به شهرداری اطلاعی ندارم و بدون هماهنگی با نمایندگان صورت گرفته اما نمی توان آن را شائبه مالی یا رفتاری غیر قانونی قلمداد کرد ،چرا که قانون انتخابات به صراحت تامین اعتبار مورد نیاز اعضای فعال در هیات های نظارت را مشخص کرده و این درخواست نیز در همین راستا صورت گرفته است .

البته نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات نظارت بر انتخابات باید توضیحات لازم در خصوص عدم انطباق این ماده با اعتبارات تخصیصی از سوی مجلس شورای اسلامی برای نظارت بر انتخابات را ارایه نمایند.

بنابراین دکر این توضیح از سوی نمایندگان محترم بعنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات لازم است که چنانچه قانون محل تامین اعتبارات را از منابع مجلس شورای اسلامی تعیین نموده است ،پس مکاتبه با دستگاههای دولتی وغیر دولتی برای تامین اعتبار هیات نظارت بر انتخابات استان چه معنایی دارد ؟!

چرا که رییس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی کشور در مصاحبه 29فروردین با خبرگزاری تسنیم ،از بودجه 64میلیارد تومانی وزارت کشور و 25میلیاردی مجلس جهت هزینه های جاری نظارت بر انتخابات برای هیت های سراسر کشور خبر داده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Spain
|
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۴
از سال 80 چندین دوره سر صندوق بودم و چند بار هم رئیس شعبه، خرید رأی از همان زمان رایج بود اوج آن در دوره قبل مجلس بود! هیچ اراده ای برای برخورد با این پدیده شوم وجود ندارد و الا به راحتی قابل پیش گیری و مقابله است. ما چند نفر را به کمک نیروی انتظامی دستگیر کردیم بعد از یک ساعت با دخالت عوامل نظارتی آزاد شدند.
وقتی خود... با خرید رأی به مجلس راه یافته اند چگونه می توانند با این پدیده مقابله کنند؟ رطب خورده منع رطب چون کند؟!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار