بازرس کل استان ایلام در گفتگو با خبرنگار تابناک خبر داد :
مدیر کل بازرسی استان ایلام گفت : در اجرای منویات رییس قوه قضاییه در شورای عالی قضایی و همچنین بخشنامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص رسیدگی ،شناسایی  و برخورد با عوامل  معطل کردن امورات مردم وکنترل بازار ،5 هیئت بازرسی در سطح استان تشکیل شد.
کد خبر: ۹۸۲۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 02 August 2021
مدیرکل بازرسی استان ایلام گفت : در اجرای منویات رییس قوه قضاییه در شورای عالی قضایی و همچنین بخشنامه رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص شناسایی، رسیدگی و برخورد با عوامل معطل کردن امور مردم و نحوه کنترل بازار ، تعداد ۵ هیئت بازرسی در سطح استان تشکیل و در حال انجام ماموریت ابلاغی می باشند.
 
به گزارش تابناک ایلام ،بازرس کل استان ایلام در حاشیه بازدید سرزده از ادارات سطح شهرستان ایوان اظهار داشت : روند بازدید از ادارات در سطح شهرستانها از هفته گذشته توسط هیأت های اعزامی در راستای شناسایی و بررسی مشکلات مردم دررنحوه دریافت خدمات از دستگاه ها آغاز شده است.
 
مهدی اصلانی افزود : در بازدیدهای صورت گرفته از دستگاههای اجرایی و بانک ها همکاران ما با بررسی روند صدور مجوز فعالیت های اقتصادی از سوی متقاضیان و همچنین خواسته های عمومی مردم نسبت به شناسایی مشکلات و موانع موجود مبادرت و آنرا با مجریان در میان می گذارند .
 
وی ادامه داد: در فرآیند بازرسی  به منظور شناسایی موانع و مشکلات، مواردی که قابل اصلاح فوری باشد در همان محل رفع و رجوع خواهد شد و مواردی که نیاز به اعتبار داشته باشند و همچنین بحث های زیر ساختی و دلایل معطلی مردم ناشی از دخالت عوامل عیر انسانی، با تعیین جدول زمانبندی برای آسیب شناسی و درخواست ارائه توضیحات از مقامات ذی ربط در دستور پیگیری قرار خواهند گرفت. 
 
بازرس کل ایلام با اشاره به ضرورت رفع مشکلات مردم تصریح کرد : آنچه که مسلم است اگر نگاه مدیران ،کارشناسان و همه دست اندرکاران معطوف به این باشد که مشکل مردم را مشکل خودمان بدانیم  و با نگاه جهادی و انقلابی بدنبال رفع مسائل و مشکلات باشیم ،قطعا خیلی از مشکلات را می توانیم به راحتی حل کنیم.
 
وی در ادامه مساله شناخت صحیح منابع و ضرورت صیانت از آن را مطرح و خاطرنشان کرد :مساله دیگر استفاده درست و بهینه از منابع است، ما منابع فراوانی داریم که درست مدیریت نشده اند.در شرایطی که کشور در بحران بی آبی قرار دارد، مساله مهم هدررفت آب باید جدی گرفته شود، همچنین در ارائه خدمات همچون گاز و  برق، با همکار در شرکت های خدمات رسان، پیگیری ها خوبی برای کاهش نارضایتی عمومی شده است.
 
اصلانی وضعیت نامناسب خدمات شهری و رفت و روب و تنطیف معابر شهر ایوان را بعنوان یک مطالبه مهم شهروندان عنوان کرد وگفت :در خصوص خدمات عمومی اقداماتی از سوی شهرداری صورت گرفته اما  در بحث نحوه جمع آوری زباله ها که منظره نامناسبی را در نقاط مختلف شهری به وجود آورده، کوتاهی صورت گرفته است. همچنین شهرداری بایستی انتظارات مردم در خصوص نحوه اولویت بندی و اجرای آسفالت معابررو سنگ فرش پیاده روها را جدی بگیرند.
 
وی ادامه داد :شهرداری ایوان می تواتند در راستای استفاده بهینه از منابع و امکانات سرمایه ای شهرداری نظیر مجتمع بازارچه ای به کمک بخش خصوصی در راستای تامین منبع پایدار شهرداری برنامه ریزی نمایند.
 
اصلانی ادامه داد : همچنین شهرداری ها باید بحث الکترونیکی کردن خدمات و اجرای صحیح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری را جدی گرفته و حضور اعضا در جلسات منظم و مستمر در محل دبیرخانه کمیسیون در شهرداری باشد و بازرسی کل استان نیز به ایشان کمک خواهد کرد تا کمیسیون ماده ۱۰۰ با جدیت جلوی ساخت و سازهای غیر مجاز را بگیرد .از آنجایی که حوزه کار شهرداری ها گسترده تر از دیگر دستگاههاست ،ایجاد نارضایتی در این حوزه امری طبیعی به نظر می رسد و باید با راهکارهای منطقی و ضابطه مند نمودن خدمات زمینه کاهش نارضایتی ها را فراهم کرد.
 
بازرس کل استان در ادامه به موضوع اراضی استان پرداخت و بیان داشت :شناسایی اراضی قابل واگذاری در طرح های کشاورزی و غیرکشاورزی تعامل بین منابع طبیعی و کشاورزی باید مد نظر قرار گیرد چرا که در مناطق مختلف استان استعداد هایی نظیر اراضی شیب دار وحود دارد که می تواند بابت توسعه باغات در اراصی شیب دار مورد استفاد قرارگیرد .البته طبق بررسی های صورت گرفته  عملکرد شهرستان های استان  طبق برنامه تعیین شده  در این حوزه مناسب گزارش نشده است .
 
وی در بخش دیگری از این گفتگو به ضرورت استفاده از ظرفیت تحصیل کردگان کشاورزی در حوزه باغبانی، زراعت و دامداری و ... اشاره و گفت : باید همزمان با اطلاع‌رسانی مناسب شرایط برخورداری از تسهیلات و منابع و امکانات قابل واگذاری برای و حمایت از فعالیت های تولیدی در راستای اشتغال و سرمایه گذاری برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد، چرا که وجود قشر تحصیل کرده و اراضی شیبدار و سایر منابع شهرستانی ظرفیت های مهمی است که دستگاه های دولتی باید با برنامه ریزی درست و توسعه نگرش های مدیریتی این ها را در کنار هم قرار دهند تا نتایج خوبی برای استان فراهم شود.
 
مهدی اصلانی با اشاره به ضرورت پایش مرتب بازار از سوی ناظران سازمان صمت و تعزیرات حکومتی در راستای مقابله با گران فروشی اظهار داشت : بحث تفاوت قیمت های کالاهای مشابه در برخی از فروشگاه ها مشکل جدی برای مصرف کنندگان رقم زده است  که با همکاری بازرسان صمت و تعزیرات به این حوزه ورود کرده و تخلفات صورت گرفته نیز برای رسیدگی به تعزیرات گزارش شده است .
 
مدیرکل بازرسی استان ضرورت تامین مرغ مورد نیاز بازار مصرف استان را یادآور شد و گفت : بحث مهم دیگر استان فعالیت کشتارگاه و تامین مرغ مورد نیاز مردم است . بر اساس پیش بینی ها وپیگیری های صورت گرفته هر چند جوجه ریزی در خردادماه کاهش پیدا کرد اما 918  هزار قطعه جوجه ریزی در خرداد می تواند نیاز بازار را تامین نماید.
 
وی ادامه داد : در تیرماه نیز بالای دو میلیون قطعه جوجه ریزی انجام شد و طبق وعده داده شده قرار بود که بالای 45تن کشتار صورت گیرد اما در شب گذشته میزان و کشتار در استان به نصف رسید که  به تبع آن توزیع مرغ  در استان و شهرستانها کاهش پیدا کرده که مسئولین استانی بخصوص جهاد کشاورزی و صمت باید با جدیت این موضوع را پیگیری نمایند.
 
 اصلانی افزود : مرغدارانی که موظف بودند طبق بازه زمانی به تعهدات خود عمل کنند باید پای کار آمده و مرغ مورد نیاز  بازار را عرضه کنند. البته مشکلات مرغداران نیز زیاد است و مدیران اجرایی باید برای رفع مشکلات ایشان اقدام کنند. برخی مرغداران مشکلات اقتصادی و به صرفه نبودن قیمت را مطرح می کنند که باید گفت این مشکل برای تمامی واحدهای صنفی است و این بهانه نباید به مستمسکی برای افزایش خودسرانه قیمتها و تحمیل فشار بر مردم تبدیل شود.
 
مدیرکل بازرسی استان با اشاره به تشدید نارضایتی های مردمی از عملکرد دستگاههای اجرایی گفت: تعطیلات ناشی از شیوع کرونا در موارد زیادی زمینه معطل ماندن کار مردم و به تبع آن تشدید نارضایتی آنان از عملکرد دستگاهها را در پی داشته است. بازدیدهای سرزده از سوی بازرسی کل استان نیز بر همین اساس و به منظور بررسی وضعیت کارکرد دستگاهها و خدمات دهی به مردم در دستور کار قرار گرفته است .
 
وی تاکید کرد : در این راستا ریاست محترم قوه  قضاییه دستور ویژه دادند تا در کل کشور و همه استانها همکاران ما عوامل معطل ماندن امور مردم را بررسی کنند .انشالله حضور همکاران ما باعث تحرک و پویایی بیشتر  در حوزه مدیریتی و کارشناسی خواهد شد و همکاران ما نیز با رویت، شناسایی و درک مشکلات آن، در نطام برنامه ریزی مساله محور در تدوین برنامه های بازرسی لحاظ می نمایند. در این راستا ما به تمامی ادارات اعلام کردیم که این هفته و  هفته های آینده  همکاران ما به صورت سرزده در دستگاه های مختلف حضور پیدا خواهند کرد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار