مدیرکل انتقال خون ایلام ؛
مدیرکل انتقال خون ایلام گفت:میزان اهدای خون در چهار ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۹۸۳۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰ 02 August 2021

 به گزارش تابناک ایلام؛ دکتر مهدی اکبری دهبالایی افزود: تعداد اهداکنندگان بانو در استان ایلام در حال حاضر پنج درصد است که در طول ۱۰ سال اخیر این تعداد هشت درصد بود که به تدریج به این میزان کاهش یافته و البته تغییر در سبک زندگی ها در کاهش این موضوع نیز بی تاثیر نیست.

وی گفت:  معمولا ۱۵ تا ۲۰ درصد از مراجعه کنندگان با صلاحیت پزشکان به طور موقت یا دائمی از اهدای خون معاف و ممنوع می شوند.

دهبالایی  بیان کرد: موارد مختلفی چون گرفتن انواع رژیم های غذایی برای تناسب اندام، انواع جراحی های زیبایی و انجام تتوهای پوستی در کاهش اهدای خون جمعیت بانوان نقش موثری دارد چرا که انجام این موارد مانع اهدای خون بانوان به مدت های طولانی یا دائمی می شود.

وی ادامه  داد: طی چهار ماه گذشته ۱۰ هزار فرآورده خونی توزیع شده که مازاد این تعداد در حدود سه هزار فرآورده از طریق شبکه ملی خون رسان به دیگر استان ها ارسال شده است.

دهبالایی تصریح کرد: همه افراد قبل از اهدا توسط پزشک مستقر در انتقال خون مورد معاینه قرار می گیرند و طبق آزمایش های گرفته شده شرایط مراجعه کنندگان برای اهدای خون مشخص می شود./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار