اجرای ۲ تکنوازی و یک اجرای گروهی از برنامه‌های هفتمین روز از هفتمین جشنواره موسیقی استان ایلام بود که با درخشش نوجوانان نی‌لبک همراه شد.
کد خبر: ۹۸۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 03 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ اجرای گروه موسیقی نوجوانان نی لبک از شهر ایلام از بخش‌ها و برنامه های اصلی اجرا شده روز هفتم این جشنواره بود که در بستر فضای مجازی و با انتشار آثار ضبط شده در حال برگزاری است.

گروه ۱۳ نفره‌ نوجوانان نی لبک به سرپرستی شادی نوروزی، در اولین اجرای خود تصنیف "باد صبا" آهنگ از حسام السلطنه مراد با تنظیم مجید درخشانی و شعری از ملک الشعرا بهار را ارایه کردند.

دومین قطعه‌ اجرا شده توسط این گروه، تصنیف "برگ خزان" ساخته زنده یاد پرویز یاحقی با شعری از بیژن ترقی بود.

مانیا مرادخانی، نوید قبادی، حسین مرادی، یزدان مرادی، کیانا شبدار، یاسمین حیدری، آیدا خورشیدی، علی خلعتی، سها سلیمان نژاد، نازنین کاظمی، کیانا معتمدی، می‌گل مرادخانی و حریر سلیمانی اعضای گروه نوجوانان نی لبک را تشکیل داده بودند.

همچنین در روز هفتم، تکنوازی گیتار فلامنکو توسط احمد یعقوبی نژاد و تکنوازی پیانو توسط آریستا نظری اجرا و ارائه شد.

ششمین جشنواره موسیقی استان ایلام با محورهای موسیقی دستگاهی ایران (گروه‌نوازی، تک‌نوازی)، موسیقی بومی و محلی استان ایلام (گروه‌نوازی، تک‌نوازی)، موسیقی کلاسیک جهانی (تک‌نوازی) و در بخش‌های گروه‌نوازی (رقابتی)، آفرینش خلاقانه در تک‌نوازی (غیر رقابتی) و اجرا و تجلیل از پیشکسوتان (جنبی) که از روز دوشنبه هفته گذشته ۴ مردادماه آغاز شده است به مدت ۹ روز تا سه شنبه ۱۴ مردادماه ادامه دارد.

متاثر از شرایط کرونایی و با تصمیم شورای سیاست‌گذاری ششمین جشنواره موسیقی استان، اجراهای این جشنواره صورت آنلاین ارائه می‌شوند و بر همین اساس، صفحات مجازی انجمن موسیقی ایلام و جشنواره موسیقی ایلام به عنوان بسترهای پخش مجازی این جشنواره معرفی شده‌اند.

موسیقی از هنرهای پرطرفدار در استان ایلام محسوب می شود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار