رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام از برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت آموزش دوره‌ای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۳۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰ 03 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ ابوالفضل کهزادی با اشاره به برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت آموزش دوره ای مربیان آموزشگاه‌های رانندگی عنوان کرد: مربیان رانندگی باید افرادی آموزش دیده و ماهر در امر تعلیم رانندگی باشند تا بتوانند به خوبی فنون‌، قوانین و مقررات و اصول ایمنی مربوط به رانندگی صحیح را برای کسب مهارتهای لازم به هنرآموزان آموزش دهند.

وی با بیان اینکه جنسیت، سطح تحصیلات، میزان معلومات عمومی، سن و … هر یک به نوبه خود از عوامل تأثیر گذار و تعیین کننده در تنظیم مراحل و مدت زمان آموزش هنرجویان است، بیان داشت: انتخاب زمان و مکان مناسب برای آموزش، برنامه ریزی دقیق و شناخت کافی از استعدادها و روحیات هنرجو، از دیگر عواملی هستند که در آموزش افراد تأثیر به سزایی دارند و باید مورد توجه مربیان قرار گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام افزود: مربی رانندگی ابتدا باید دانش و توانایی رانندگی شاگردان را سنجیده و بر مبنای آن، یک سری برنامه های آموزشی برای رساندن شاگردان به استانداردها تدوین کند. او باید با صبر و حوصله بسیار به هنرجوی خود همه موارد مهم را آموزش دهد.

کهزادی ادامه داد: مهارت عالی رانندگی، دانش رانندگی ایمن و اشتیاق و علاقه مندی به امر آموزش، تجربه کافی و توانایی خوب در راهنمایی و آموزش دادن انتخاب روش مناسب آموزش و متناسب با هنرجو،آشنایی نسبی با اصول روانشناسی برای شناخت درست هنرجو و رفتار مناسب با او،صبر و مهارت خوب در ایجاد ارتباط با افراد، حفظ آرامش و یادآوری اشتباهات به شاگردان همراه با روش اصلاح آنها، شوخ طبعی و خوش اخلاقی، داشتن تمرکز، توانایی نشان دادن عکس العمل سریع، به موقع و ایمن و دانش موردنیاز در خصوص خودرو از جمله مهارت های لازم برای افرادی است که قصد دارند به عنوان مربیان رانندگی به جامعه خدمت کنند

رئیس پلیس راهوراستان یادآور شد: ارتقای سطح کیفی آموزش شهروندان در امر رانندگی با کاهش خسارات جانی و مالی مربوط به تصادفات و امنیت و آرامش روانی جامعه نسبت مستقیم دارد و نقش مربیان آموزشگاه های رانندگی در ایجاد فرهنگ و نگرش صحیح در هنرجویان بسیارپررنگ است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار