پادزهر پیک پنجم در پروتکل ها؛
تاخیر در انجام واکسیناسیون پیک پنجم را که از قبل نویدش داده بودند رقم و بطور فزاینده ای در حال گسترش و سهمگین تر از همیشه قربانی می‌گیرد، ظرفیت تختهای بیمارستان ها اشباع و آرامستان‌ها وضعیت خوبی ندارند.
کد خبر: ۹۸۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴ 03 August 2021

تابناک ایلام ، بهروز مردانی :: تاخیر در انجام واکسیناسیون پیک پنجم را که از قبل نویدش داده بودند رقم و بطور فزاینده ای در حال گسترش و سهمگین تر از همیشه قربانی می‌گیرد، ظرفیت تختهای بیمارستانها اشباع و آرامستان‌ها وضعیت خوبی ندارند.

همه گیری ویروس و گستردگی آن به نحوی است که تقریبا اکثر نقاط را درگیر و کشور را با کمبود دارو و تجهیزات پزشکی مواجه کرده است.

شیوع پیک پنجم مصادف شد با شکل گیری پروژه واکسیناسیون که با این روند ابتلا واکسینه شدن را کند و تزریق را به تاخیر می اندازد چرا که از دیدگاه کارشناسان امر، تزرق واکسن در زمان ابتلا کارایی نداشته و باید یک تا شش ماه بعد از بهبودی انجام گیرد.

از طرفی طولانی شدن عمر کووید ۱۹ و عواملی دیگر اجرای شیوه نامه های بهداشتی را به پایین ترین حد ممکن تنزل داده و مردم خسته و دیگر مثل گذشته رغبتی به رعایت پروتکلها ندارند.

بنابراین همانطور که ویروس از زمان پیدایش تا کنون به گونه های مختلف جهش یافته بایستی الگوها تغییر و به فکر طرحی جدید و شیوه ای نوین برای مبارزه و جلوگیری از اپیدمی ویروس بود .

به عقیده بسیاری مهمترین عامل پاندمی ویروس کرونا، اجتماعات و مکانهای پر جمعیت می باشد که در قالب برگزاری مراسمات شادی و عزا بروز و مهمترین بستر برای انتشار و شیوع ویروس می باشند.

با این تفاسیر اجبار به اجرای پروتکل ها و تعطیلی بازار کارساز نبوده و در این برهه زمانی تنها راه عبور از این پیک خطرناک جلوگیری از برگزاری مراسمات با استفاده از ظرفیت مبلغان دینی، بزرگان، معتمدان و ریش سفیدان طوایف و ایلات مختلف در بسیج مردم برای عدم برگزاری و یا حتی المقدو اجرای محدود و در فضاهای باز باشد تا از این پیک عبور و در ادامه واکسیناسیون را سرعت بخشیده تا گرفتار پیک های بعدی نشویم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار