رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام با تاکید بر اینکه ایلام جزو چهار استان نخست در ابتلا به کروناست، گفت: با توجه به افزایش آمار ابتلا و بستری در استان اکنون از نظر دارو و تجهیزات در شرایط بحرانی قرار داریم.
کد خبر: ۹۸۳۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۷ 04 August 2021
به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر محمد کریمیان  در نشست فوق‌العاده ستاد استانی مبارزه با کرونا اظهار داشت: استان ایلام در بین سه تا چهار استان اول کشور از نظر بستری و ابتلا قرار دارد که آمار بسیار بالایی است.

وی افزود: ویروس بین هشت تا ۱۰ برابر سریعتر عمل می کند و در این شرایط با خستگی مفرط مادر درمانی، تنگنای منابع مالی و بحران دارو و تجهیزات مواجه ایم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام افزود: به دلیل افزایش شمار بستری ها نظم بیمارستان ها به هم خورده است و به دلیل تعداد زیاد همراهان بیمارها هر روز مشکلاتی در بیمارستانها گزارش می شود.

ترس از کرونا کاهش یافت

کریمیان افزود: مردم سال قبل ترس زیادی از کرونا داشتند و اگر فردی مبتلا می شد، حداقل به بیمارستان‌ها برای عیادت مراجعه نمی کردند اما امروزه این ترس از بین رفته و هر روز با تجمع همراهان بیمارها مواجه ایم.

وی گفت: مردم باید آگاه باشند که خطر کرونا همچنان رو به افزایش است و تنها یک همراه که نیاز ضروری بیمار را رفع کند، باید حضور داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام یادآور شد: بحث واکسیناسیون با سریعتر بیشتری در حال انجام است و همه دستگاه ها کمک کنند و امکانات خود را در اختیار کادر درمان قرار دهند تا شمار افراد برای تزریق واکسن را ۲ برابر کنیم./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار