کتاب «تفنگدار ایل» روایت‌ «علی‌پاشا صادقی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس درباره عملیات والفجر ۳ و نقش رزمندگان ایل «میش‌خاص» در این عملیات، با همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان،اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و کتگره ۳۰۰۰ شهید استان ایلام رونمایی شد.
کد خبر: ۹۸۳۴۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷ 04 August 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام در این مراسم اظهار کرد: قلم زدن در عرصه‌ی دفاع مقدس فرهنگ و ارزش‌های دفاع مقدس دریایی عظیم است که انتقال آن به نسل‌های آینده به مدد تاریخ شفاهی ممکن می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نویسندگان و علاقمندانی که پای صحبت‌های یادگاران دفاع مقدس می‌نشینند و آن را به کتاب تبدیل می‌کنند وظیفه‌ای سنگین دارند، بیان داشت: کتابخانه‌های عمومی در انعکاس و نشر این آثار تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام با تقدیر از «بتول میرزایی» ، نویسنده‌ی این کتاب، گفت: در این کتاب خاطرات و روایات ۸ سال دفاع مقدس از زبان رزمنده دوران دفاع مقدس «علی‌پاشا صادقی» به خوبی بیان شده است.

«علی‌پاشا صادقی» راوی این مجموعه نیز ضمن تقدیر از نویسنده کتاب، اظهار کرد: امروز  با یکی از روزهای تثبیت عملیات والفجر ۳ در جبهه مهران مصادف است و برگزاری این نشست در چنین روزی برای ما یادآور شجاعت و از جان گذشتگی رزمندگان حاضر در این عملیات است.

وی با بیان اینکه در این کتاب به رشادت‌های رزمندگان ایل «میشخاص» نیز پرداخته شده است، اضافه کرد: امیدوارم به زودی این کتاب مورد نقد و بررسی صاحب‌نظران قرار گیرد./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار