دیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تامین زیرساخت های آب شرب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران گفت: ۳۰۰ ‌میلیارد اعتبار از طریق بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام برای آبرسانی و احداث سایه بان در این پایانه مرزی اختصاص یافت‌.
کد خبر: ۹۸۴۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱ 08 August 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه در نشست با اصحاب رسانه استان به مناسبت روز خبرنگار اظهار داشت: طی اربعین سال ۹۸ روزانه ۳۲۶ هزار تردد از مرز مهران انجام می شد که این میزان ۱۶ برابر ظرفیت تردد از این مرز بود.

وی با اشاره به تردد مسافر از مرز مهران باتوجه به محدودیت های کرونایی در سال جاری افزود: از ابتدای سال تا پایان تیرماه ۳۲ هزار ۱۷۴ نفر از طریق مرز بین المللی مهران به داخل و خارج کشور (ورود و خروج) تردد کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام بیان کرد: تردد این تعداد مسافر در مرز مهران (ورود و خروج) در بازه زمانی ابتدای سال تا پایان تیرماه در چندین نوبت تعطیلی مرز بنا به محدودیت هایی که در این‌مدت بخاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اعمال ‌شد انجام گرفته است.

دلخواه یادآور شد: در این بازه زمانی ۹ هزار و ۹۶۸ نفر مسافر ایرانی به کشور ورود و ۶ هزار و ۷۱۸ نفر نیز از کشور خارج شده اند.

وی اضافه کرد: در این‌ مدت( ابتدای سال تا پایان تیرماه) ۹ هزار و ۴۳۲ مسافر خارجی از کشور خارج و ۶ هزار و ۳۲۶ نفر نیز وارد کشور شده اند.

دلخواه تاکید کرد: تمام مسافران در نقطه صفر مرزی و قبل از تردد در مرز از نظر بیماری ویروسی بویژه کرونا پایش شده و از ورود افراد بیمار به کشور جلوگیری می‌شود.

۴۸ نقطه حادثه خیز در ایلام حذف شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام گفت: ۴۸ نقطه حادثه خیز در بازه زمانی سال گذشته تا پایان تیرماه سال جاری در نقاط مختلف استان حذف شده است.

دلخواه ادامه داد: در سال جاری علاوه بر اقدامات نگهداری راه‌های استان، عملیات لکه گیری آسفالت، خط کشی راه ها، نصب تابلو، بهسازی و اجرای ماسه آسفالت مقاطع از بین رفته رویه راه‌ها به طول ۱۰۰ کیلومتر نیز در دستور کار این اداره کل است.

وی افزود: همچنین به منظور نگهداری پل‌ها و ابنیه فنی، عملیات تنقیه ۴۰۰ دستگاه پل و تنظیم بستر و لایه روبی بیش از ۵۰ دستگاه پل بزرگ نیز در اولویت برنامه کاری قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۷۳ کیلومتر از راه‌های استان روکش آسفالت و لایه حفاظتی شد، تاکید کرد: از این میزان روکش آسفالت، ۵۲ کیلومتر مربوط به راه‌های روستایی ایلام است.

وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته بیش از ۴۵۰ کیلومتر لکه گیری و چاله پرکنی در استان انجام شد و ۳۴۰ هزار تن آسفالت جهت انجام این عملیات مصرف شده است.

به گفته دلخواه، سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از راه‌های استان خط کشی شده است.

وی بیان کرد: در این مدت( سال گذشته تاکنون) ۴۸ کیلومتر نیوجرسی و گاردریل در سطح جاده‌های استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل حاده ای ایلام افزود: کمبود اعتبار و بودجه راهداری سبب راکد شدن پروژه های این سازمان نشده و در این زمینه مشکلی وجود ندارد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار