رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان ایلام:
رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان ایلام خواستار افزایش اجرت خیاطی استان به اندازه اجرت خیاطان استان‌های همجوار شد.
کد خبر: ۹۹۵۳۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 21 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عباس رحیم‌زادگان اظهار کرد: وضعیت اجرت خیاطان استان به نسبت نرخ تورم تغییر چندانی نکرده است و نرخ‌گزاری طبق معمول می خواهد سالانه چند درصدی به نرخ‌ها افزوده شود این در حالی است که هزینه اجاره و دیگر هزینه با اعمال نرخ‌گزاری‌ها همخوانی ندارد و بسیاری از خیاطان امکان ادامه کار ندارند و تعطیل می‌کنند.

وی با ابراز رضایت از همکاری نماینده تولید کنندگان و مصرف کنندگان با صنف خیاطان استان گفت: اجرت خیاطی در استان باید به نرخ تعیین شده در استان‌های همجوار بخصوص استان کرمانشاه برسد در حال حاضر اجرت یک دست کت و شلوار در کرمانشاه ۹۰۰ هزار تومان و در ایلام ۴۳۰ هزار تومان است، که منصفانه نیست.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان ایلام اجرت و درآمد خیاطی زنانه را در استان بهتر از خیاطی مردانه دانست و افزود: در حال حاضر درآمد آرایشگاه‌های زنان از خیاطان زن بیشتر است در حالی که زحمت خیاطی بسیار بیشتر و طاقت‌فرسا تر است.

رحیم زادگان با بیان اینکه لباس جوانان امروز کتان، لی و کش است و کت و شلوار نمی‌دوزند خاطرنشان کرد: با این وضعیت، امید خیاطان استان به دستگاه‌های اجرایی و بانک‌هاست اما متأسفانه این ادارات نیز کت و شلوار و لباس خود را از تهران و دیگر استان‌ها تأمین می‌کنند و سهم خیاطان استان هم در این زمینه صفر است.

وی یکی از مشکلات خیاطان و تولیدی‌های لباس استان را ورود لباس قاچاق به استان ارزیابی کرد و گفت: ورود لباس قاچاق مساوی با بیکاری خیاطی‌های زنانه و مردانه است و باید جلو قاچاق لباس به استان گرفته شود.

رئیس اتحادیه صنف خیاطان استان ایلام افزایش سنوات خدمت صنف خیاطان از ۲۰ سال به ۳۰ سال را نگران کننده و غیرمنصفانه دانست و اضافه کرد: تا کنون بدلیل زیان‌آور بودن این شغل، پس از سال کار خیاطان بازنشست می‌شدند اما گویا تأمین اجتماعی این را به ۳۰ سال افزایش داده است که امیدوارم این خبر صحت نداشته باشد چون ضربه بزرگی بر پیکر این قشر خواهد بود./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار