فرمانده انتظامی شهرستان دهلران:
سرهنگ مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران از دستگیری عامل کلاهبرداری فروش مدارک جعلی در بستر فضای مجازی در شهرستان دهلران خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۳۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۰ 21 September 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ منوچهر مکی، فرمانده انتظامی شهرستان دهلران بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق تبلیغات فریبنده در بستر اینستاگرام تحت عنوان صدور گوهینامه رانندگی، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با تحقیقات فنی و تخصصی، موفق شدند متهم پرونده که با استفاده از تبلیغات فریبنده و دروغین قربانیان خود را با وعده ارسال گواهینامه رانندگی با امکان استعلام گیری از پلیس راهور جذب و با دریافت مبالغی از آنان کلاهبرداری می‌نمایند، در یکی از استان‌های غرب کشور شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی متهم را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران، با بیان اینکه متهم در مواجهه با مستندات به بزه انتسابی معترف شد، عنوان کرد: مبالغ کلاهبرداری شده به حساب شاکی پرونده استرداد و متهم همراه پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران، ادامه داد : امروزه افرادی فرصت طلب با هویت جعلی در فضای مجازی و با فریب کاری با انتشار آگهی‌هایی در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی و یا در سایت‌های آگهی از برخی هموطنان تحت عنوان‌هایی مانند فروش مدراک از جمله مدرک تحصیلی، مدارک هویتی و... اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

سرهنگ مکی در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به ادرس www.Cyberpolice.ir و همچنین شماره تماس‌های ۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ گزارش نمایند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار