تور قزوین گردی برای کودکان ساکن در مناطق کم برخوردار اجرا می‌شود

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: تور یک روزه قزوین گردی برای کودکان ساکن در مناطق کم برخورداربا هدف ارتقای نشاط اجتماعی افراد ساکن در این محلات برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۴۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۶ 26 October 2021

مریم بیدحام روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به شیوع کرونا کودکان بیشترین آسیب روحی و روانی را متحمل شدند و از بسیاری تفریحات مفرح نظیر بازی با همسالان، حضور در مدرسه محروم شدند.

وی اظهار داشت: این برنامه همزمان با کاهش شیوع کرونا و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی با هدف تحقق برنامه‌های نشاط اجتماعی ششم آبان ماه در چهلستون قزوین برگزار می‌شود و کودکان محلات هادی آباد، باغ نشاط، مهاجرانی شریفیه، نصرت آباد البرز، اکبرآباد اقبالیه، ناصر آباد در این مراسم جضور خواهند داشت.

بیدخام با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی برای کودکان مناطق کم برخوردار استان قزوین،تصریح کرد: این تور یک روزه به همت دفتر امور اجتماعی استانداری و مشارکت دستگاه‌های مربوطه و همچنین همراهی تشکل‌های مردم نهاد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: این برنامه برای کودکان شش محله کم برخوردار قزوین به همراه یکی از والدین آنها با بازدید از مراکز تاریخی قزوین شامل مجموعه تاریخی سعدالسلطنه، مسجدالنبی و عمارت چهلستون خواهد بود و در پایان هم برنامه‌های متنوعی شامل اجرای نمایش، مسابقات فرهنگی و پذیرایی تدارک دیده شده است.

این مسوول با بیان اینکه در شرایط کنونی نشاط اجتماعی یکی از موضوعات و مسائل اجتماعی مهم است افزود: از آنجایی که نقش تأثیر گذار کودکان در آینده یک ملت بسیار حائز اهمیت است، توجه به اجرای برنامه‌های مفرح برای کودکان باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

مدیرکل اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: کودکان از اقشار آسیب پذیر جامعه به شمار می روند که باید همواره مورد توجه قرار گیرند و از همین رو موضوع آشنایی آنان با میراث تاریخی و فرهنگی قزوین در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های نشاط اجتماعی حائزاهمیت فراوان است.

بیدخام افزود: پهنه مینودری قزوین دارای بناها و آثار تاریخی بسیاری می باشد و ضروری است که کودکان ما با این ابنیه و تاریخ آن آشنا شوند تا بتوانیم هویت تاریخی و فرهنگی این مرز و بوم را به کودکان این سرزمین به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بشناسانیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین با تاکید بر هم افزایی دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: جهت اجرای بهینه برنامه‌های نشاط اجتماعی ضروری است دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این حوزه نهایت همکاری را با سازمان‌های مردم نهاد داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار