حال پرندگان مهاجر تالاب میقان خوب است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت : براساس آخرین پایش‌ها و گزارشات ارائه شده تا این لحظه هیچ موردی از آنفولانزای پرندگان در زیست‌گاه‌های استان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۰۱۰۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۱ 20 November 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، " رضا میرزائی " افزود: : گشت و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان اراک به منظور پیشگیری از آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با آغاز فصل مهاجرت پرندگان آغاز میشود و تاکنون مورد خاصی از این بیماری مشاهده نشده است.
وی یادآورشد: هدف از برگزاری این بازدیدها و گشت‌های ، مراقبت و پایش این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی، کنارآبزی و مهاجر است که در شناسایی به موقع کانون‌های بیماری در حیات وحش نقش موثری دارد.
میرزائی ادامه داد: هرساله با سرد شدن هوا و ورود پرندگان غیربومی به تالاب میقان احتمال انتقال و شیوع بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان افزایش می‌یابد که پایش و کنترل تالاب میقان به‌ عنوان یکی از کانون‌های شیوع بیماری حائز اهمیت است.
وی اظهارداشت: تالاب میقان اراک یکی از ۱۰۵ منطقه مهاجرپذیر پرندگان مناطق مختلف دنیا است و سالانه تا ۲۰ هزار قطعه پرنده مهاجر در قالب ۴۶ گونه زیستی به این منطقه کوچ دارند که درنا، فلامینگو، اردک سرسبز، خوتکا، تنجه و غازهای وحشی از اصلی‌ترین این گونه‌ها هستند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ، از شهروندان خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به ویژه مرگ دسته جمعی موضوع را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اراک اطلاع رسانی و از لمس و دست زدن به این قبیل پرندگان پرهیز کنند چرا که احتمال سرایت بیماری از پرنده به انسان وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار